کد خبر ۳۶۲۶۷ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
استاندار قم:

مهارت‌های اشتغالزایی در قم تقویت شود

استاندار قم با اشاره به مشکلات کشور در زمینه ایجاد اشتغال، کسب مهارت‌های فنی را در راستای حل این مسئله و خودکفایی جوانان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: چنین مهارت‌هایی باید توسط آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توسعه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز با حضور در هنرستان‌های دخترانه فدک و پسرانه شهید چمران، از نمایشگاه هفته مشاغل که با شعار «75 هنرستان، 75 نمایشگاه» برگزار شده است بازدید کرد.

استاندار قم در این بازدید با اشاره به مشکلات کشور در زمینه ایجاد اشتغال، کسب مهارت‌های فنی را در راستای حل این مسئله و خودکفایی جوانان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: چنین مهارت‌هایی باید توسط آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه مدرک‌گرایی در سال‌های اخیر دامن‌گیر بسیاری از جوانان شده است، نبود شغل متناسب با برخی رشته‌های تحصیلی را از مشکلات پیش روی دولت دانست و تصریح کرد: آموزش چنین مهارت‌هایی در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» امری ضروری است.

در این نمایشگاه دست‌ساخته‌ها و ابداعات دانش آموزان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در راستای ترویج مهارت آموزی و کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com