کد خبر ۳۲۳۳۸ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
استاندارقم:

شبکه های اجتماعی ، چالش جدی برای گرایش مردم به کتابخوانی است

استاندار قم گفت: دردنیای امروز شبکه های ارتباطی و ورود اطلاعات گوناگون در همه حوزه ها ،چالشی جدی برای گرایش مردم به کتابخوانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی سه شنبه شب درحاشیه نشست صمیمی بااصحاب لوح و قلم استان قم درسالن اجتماعات مجتمع ونوس به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد از اینرو لازم است با کمک استادان فن در این زمینه راهکارهایی اندیشیده شود.
وی با اینکه چگونه می توانیم برای گسترش و ایجاد انگیزه در مساله کتابخوانی گام برداریم، گفت: این مساله، موضوعی به طور کامل فرهنگی و عمومی است تا از این راه بتوان اقشار جامعه را با علاقه بیشتر به سمت کتابخوانی هدایت کرد.
استاندارقم گفت: اهمیت موضوع کتاب برای همگان روشن است و همه راجع به اهمیت و اثربخشی کتاب برای ارتقای سطح آگاهی و دانش افراد اذعان دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست.
وی خاطرنشان کرد: به طور مسلم این تلاش و کوششی که در سطح استان قم در موضوع نشر و چاپ کتاب صورت گرفته، در نوع و در جایگاه خود بسیار قابل توجه و کار بزرگی است.
صادقی افزود: موضوع دیگر که عمومی است، باید به گونه ای عمل کنیم که هم تشویق در این رابطه صورت بگیرد و هم اینکه کتابخوانی در تمام خانواده ها و درسطح جامعه گسترش یابد و نیز دسترسی مردم را در مراکز عمومی به کتاب افزایش دهیم و به نوعی به ایجاد علاقه برای مطالعه کمک کنیم.
استاندار قم، با تاکید بر دسترسی آسان مردم به کتاب و تبلیغ کتاب خاطرنشان کرد: از طریق مسجدها، مدرسه ها و مرکزهای علمی و دینی می توانیم به یک نوعی تبلیغ و تشویق در این زمینه را داشته باشیم که همه قشرهای جامعه به این امر مهم توجه لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، اظهار کرد: بهترین راهکارها را برای رفع مشکلات حوزه کتاب و نشر کارشناسان این حوزه می توانند بیان کنند و ما نیز از راهکارها و پیشنهادهای عملی به عنوان وظیفه ملی و سازمانی حمایت می کنیم، برای گسترش و ارتقای این حوزه به طور مسلم کار و سیاست دولت مبنی بر هدایت در امر اجرا و حمایت هایی است که درحوزه کاری و وظایفش تعریف شده است.
این آیین با حضور استاندار ، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و ناشران برتر استان قم از سوی اداره کل ارشاد و با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در پایان این نشست از 20 نفر از فعالان برتر حوزه کتاب؛ حجج اسلام سید محمود مرعشی نجفی، حسین بستان، عباس پسندیده، عبدالکریم بهجت پور، ابوالفضل ساجدی، علی ربانی گلپایگانی، اسماعیل محمدی و مصطفی صادقی، علی اوسط ناطقی، محمد جعفری، ابوالفضل عرب زاده، اسماعیل راهنورد، سید محمود حسینی، حمید خرمی، سید سعید سید صالحی، روح الله کریمی، محمد حسن اکرمی، عباس خوشگفتار موفق، فریبا علاسوند و طیبه قربانی رضوان و 10 ناشر فعال و برتر استان قم تجلیل شد.
24 آبان ماه تا یکم آذرماه بعنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com