کد خبر ۳۶۲۷۴ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
دبیر کمیسیون ماده 5 باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان:

آموزش و استعدادیابی عامل اصلی توسعه ورزش قهرمانی قم است

دبیر کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان آموزش و استعدادیابی عامل اصلی توسعه ورزش قهرمانی قم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،امیر عفراتی امروز به اتفاق حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش و نریمان رئیس گروه ورزش قهرمانی این اداره کل از دو مجموعه ورزشی احداث شده توسط بخش خصوصی قم یعنی متین و الماس بازدید کرد.

وی روند احداث مجموعه‌های ورزشی توسط بخش خصوصی در قم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در قم استفاده بسیار خوبی از توان بخش خصوصی برای توسعه ورزش و فضاهای ورزشی صورت گرفته و این اتفاق مهم در کنار آموزش و استعدادیابی عامل اصلی توسعه ورزش قهرمانی قم است.

دبیر کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان قم به سبب برگزاری مراسم تجلیل از باشگا‌ه‌های برتر بخش خصوصی، تاکید کرد: این اقدام انگیزه بسیار بیشتری در بین باشگاه‌داران برای فعالیت در ورزش ایجاد می‌کند.

وی که همزمان مشاور معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز محسوب می‌شود، بیان کرد: استان قم پایلوت موضوع ارزش افزوده بوده ولی باشگاه‌ها طبق قانون باید از پرداخت عوارض معاف باشند و این موضوع را با جدید پیگیری می‌کنیم.

عفراتی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری مراسم و آیین تجلیل از باشگاه‌های خصوصی نمونه و برتر ورزش در قم برای نخستین‌بار در سراسر کشور توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت گرفت و این یکی از اقدامات شایسته‌ای است که از سوی این اداره انجام می‌شود.

وی در ادامه با مهم ارزیابی کردن برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها در رفع مسائل و مشکلات باشگاه‌های ورزشی، ابراز کرد: آموزش زومبا به عنوان یکی از سبـک‌های تنـاسب اندام و برنامه‌های مشابه در باشگاه‌های ورزشی ممنوع است و این نوع فعالیت‌ها ورزش محسوب نمی‌شود.

دبیر کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدیران مجموعه‌های ورزشی بخش خصوصی، در توصیه‌های خود به مسئولین این اماکن، تصریح کرد: اقدام به برنامه‌ریزی اصولی و پیگیری برنامه‌های آموزشی و استعدادیابی از اولویت‌های مهم در راستای توسعه ورزش قهرمانی است که باید در کنار سایر فعالیت‌های موجود در باشگاه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با اتخاذ استراتژی‌های برنامه‌محور و بهره‌گیری از تجربه و توان نیروهای انسانی کارآمد، علاوه بر اینکه فرهنگ عمومی ورزش را در بین آحاد مردم جامعه می‌توان افزایش داد، این اقدام راه اعتلای ورزش را نیز در پی خواهد داشت.

عفراتی در پایان اظهار کرد: باشگاه‌های ورزشی می‌توانند از تجلیلی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم از آنها به عمل آورد به عنوان یک تبلیغ و برند برای جذب مردم به ورزش استفاده کنند و از این طریق نسبت به توسعه ورزش در استان قم نیز موثر باشند.

منبع: فارس

برچسب ها : خبرقم ورزش قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com