کد خبر ۳۸۰۸۰ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
رئیس هیأت دوومیدانی استان قم:

مدال نقره رله امدادی ایران به دوومیدانی‌کاران قم رسید

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم گفت: تیم قم موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های رله امدادی مسابقات دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در تقویم سال جاری فدراسیون دو و میدانی، رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور، نخستین رویداد داخلی این رشته بعد از بازگشت دو و میدانی‌کاران کشورمان از بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال جاری یعنی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل محسوب می‌شود که با رقابت نزدیک مدعیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات دو و میدانی نوجوانان پسر ایران در ترکیب بیش از 30 تیم از استان‌های مختلف کشور برای کسب عناوین برتر مواد و رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند، در حالی که هشت نوجوان آینده‌دار این رشته نیز به نمایندگی از هیأت دو و میدانی استان قم حضور دارند.

رئیس هیأت دو و میدانی استان قم افزود: چهار تن از هشت چهره‌ موفق و با انگیزه دو و میدانی قم در مسابقات امسال، نوجوانان ایران علی سلامتیان، علی کشاورز، مهدی رضایی و محمدباقر محمدی هستند که در ترکیب تیم رله امدادی قم برای کسب یکی از سکوهای اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز با حریفان رقابت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در 19 رشته برگزار می‌شود و نمایندگان قم در مواد و رشته‌های مختلف آن حضور دارند و بعد از کسب مدال نقره 400 متر با مانع توسط علی کشاورز، در پیکارهای رله امدادی نیز برای نخستین‌بار مقام نایب‌‌قهرمانی و نشان نقره ایران را به خود اختصاص دادند.

رضایی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان ایران در مواد 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 10 کیلومتر پیاده روی، 110 متر با مانع، 400 متر با مانع، دو هزار متر بامانع و پرش ارتفاع با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی یاد آور شد: همچنین این پیکارها در رشته‌های پرش طول، پرش سه‌گام، پرش با نیزه، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرتاب چکش، پرتاب وزنه، ده‌گانه و رله امدادی نیز جریان دارد و نمایندگان قم دو مدال نقره خود از روز نخست مسابقات را در 400 متر با مانع و رله امدادی به دست آوردند.

رئیس هیأت دو و میدانی استان قم افزود: مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان ایران در بخش پسران، با حضور 300 دو و میدانی‌کار از 32 استان سراسر کشور در مشهد مقدس به انجام می‌رسد و شرکت کنندگان امروز در دومین روز این پیکارها به رقابت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز این مسابقات در دو نوبت صبح و عصر در چند رشته مختلف پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: هنوز نمایندگان پر امید و با انگیزه‌ای داریم که ان‌شاءالله با لطف خدا و همت و تلاشی که این چهره‌های مستعد و خوش‌آتیه دو و میدانی قم دارند، سه تا چهار شانس دیگر برای کسب مدال داریم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com