کد خبر ۳۸۰۸۵ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱
نمایشگاه عکس تشییع شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرد

« قطعه 31» روایتگر صبوری و عظمت خانواده‌های شهدای مدافع حرم

عکس‌های عکاس قمی از مراسم تشییع شهدای مدافع حرم با عنوان «قطعه 31» در نگارستان شهید آوینی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،امیر حسامی نژاد از عکاسان با سابقه قمی که آثارش در ده‌ها نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده، در تازه‌ترین نمایشگاه خود اقدام به ارائه عکس‌هایی از تشییع شهدای مدافع حرم با هدف ادای احترام به این شهدای والا مقام و به تصویر کشیدن صبوری و عظمت خانواده‌های معزز آنها کرده است.

این نمایشگاه که به بهانه خاکسپاری شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در قطعه 31 بهشت معصومه(س)، « قطعه 31» نام‌ گرفته، با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور فرمانده سپاه قدس، جمعی از نمایندگان مجلس و مسؤولین استان قم و با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم در نگارستان مجتمع شهید آوینی آغاز به کار کرده و تا 18 شهریور ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

این هنرمند ارزشی در این نمایشگاه 70 قطعه عکس از حال و هوای بی‌بدیل مراسم تشییع شهدای حرم و لحظات وداع خانواده‌های شهدا با پیکرهای مطهر مدافعین حرم را به نمایش گذاشته است.

در بخشی از مقدمه این نمایشگاه آمده است: در طول تاریخ انقلاب تا به امروز، هر تحول و یا بحرانی که در جامعه رخ داده، باعث پیدایش اصطلاحات جدیدی در ادبیات انقلابی ما شده است. با وقوع نا آرامی‌ها در سوریه و آغاز جنگ مسلحانه گروه‌های تکفیری صهیونیستی کمتر کسی تصور می‌کرد دامنه این درگیری‌ها به جایی برسد که منجر به خلق گفتمانی جدید در ادبیات مقاومت اسلامی با عنوان «مدافعان حرم» شود.
جوانان آزاده و از خودگذشته‌ای که از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و عراق ترک خانه و خانواده خود کرده و برای پاسداری از حریم کبریایی حضرت زینب(س) و دفاع از جان و ناموس مسلمانان با شعار «لبیک یا زینب» رهسپار کشور سوریه شده و جان شریف خود را در راه دفاع از حریم اسلام ناب و تشیع نثار کرده و دنیا را متحیر ساختند.
و اما در این سوی جبهه‌ها پیکرهای مطهر این شهدای نورانی حال و هوای وصف ناشدنی به فضای جامعه داده است. خانواده‌های این شهدای معزز تصاویر ناب و بی‌بدیلی از عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) و صبر در مصیبت به تاسی از سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) را در صفحه کتاب مقاومت ثبت کردند.
چشمان اشکبار مادران، همسران، دختران و پسران خردسال این شهدای والا مقام در وداع آخر با پاره‌های تن خود لحظاتی است که برای هر بیننده‌ای مصیبت‌های واقعه کربلا را تداعی می‌کند.
مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی نیز به حق نشان دادند به مدافعان حرم، شهدا و جانبازان این نبرد حق علیه باطل افتخار می‌کنند و با حضور در مراسم استقبال و تشییع جنازه شهدا، این ارادت قلبی را به نمایش می‌گذارند.
در این میان هنرمندانی هستند که برای عرض ارادت به ساحت مدافعان حرم و جاودان شدن ایثارگری و از خودگذشتگی‌های آنان هنر خود را برای به تصویر کشیدن و ثبت و ضبط این لحظات به کار بستند.
عکاسانی که با چشمان اشکبار در مراسم با شکوه تشییع شهدای مدافع حرم حاضر شده و با تمام توان سعی در انعکاس گوشه‌ای از شکوه و عظمت خانواده‌های شهدا کردند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com