کد خبر ۳۳۷۸۷ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

برپایی نمایشگاه های عکاسی در توسعه گردشگری مذهبی قم نقش مهمی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برپایی نمایشگاه های عکاسی با موضوع دینی در قم در توسعه گردشگری مذهبی این استان نقش موثری دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه حریم حرم در قم در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر نقش مهم هنر عکاسی در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی، اظهار داشت: وقتی هنر عکاسی در خدمت ترویج ارزش های دینی و زیارت بقاع متبرکه بویژه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) قرار داده شود، آمیزه ای از هنر، تعهد و ایمان شکل گرفته، و در پی آن آثار ارزشمند، جذاب و ماندگاری نیز پدید می آید.


وی همچنین با تقدیر از رویکرد فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه، حضور این مجموعه در عرصه های مختلف فرهنگی هنری را حائز اهمیت دانست و افزود: نمایشگاه های ادواری و همایش های مختلفی که از سوی این آستان برگزار می شود، در توسعه فرهنگی قم و همچنین توسعه گردشگری زیارتی این استان موضوع قابل تاملی است.


دانشی با اشاره به نمایشگاه حریم حرم، آثار عکاسی ارایه شده در آن را مناسب و جذاب توصیف کرد و افزود: در برپایی نمایشگاه های عکاسی موضوع عکس ها و همچنین تصاویری که به نمایش گذاشته می شوند، بیش از هر چیز دیگر حائز اهمیت است.


وی تصریح کرد: با توسعه صنعت ارتباطات در دنیای کنونی صنعت عکاسی نیز با فراگیری و پیشرفت بسیار شگفت انگیزی مواجه شده است.


وی گفت: با توجه به این شرایط امروز دیگر همه آحاد جامعه عکاس هستند و با توجه به امکاناتی که از طریق تلفن های همراه برای همگان ایجاد شده، اقبال و علاقه ویژه ای به هنر فاخر عکاسی شکل گرفته است، لذا در این راستا برپایی نمایشگاه هایی از این دست در هدایت استعداد های موجود به سمت عکاسی مذهبی اهمیت قابل توجهی دارد.


نمایشگاه حریم حرم، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گشایش یافت.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com