کد خبر ۳۸۱۰۰ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۵
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

کمربندی جدید قم به طول 110 کیلومتر احداث می شود/اعتبار 180 میلیارد ریالی جهت بهسازی بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار داشت:درحال حاضر کمربندی فعلی کارکرد شهری دارد و حجم ترددها و ورودی و خروجی ها نشان از استفاده شهروندان قم دارد که با شکل گیری کمربندی جدید این مسیر به عنوان معبر شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم  گفت: با توجه به این که قم مسیر مواصلاتی 17 استان کشور است و حجم ترددهای بسیار زیادی در این استان در حال انجام است، ارتفاء راه ها در اولویت است.

صبوری با اشاره به افزایش حجم تردد شهروندان در کمربندی فعلی و تبدیل این مسیر به خیابان شهری، افزود: درحال حاضر کمربندی فعلی کارکرد شهری دارد و حجم ترددها و ورودی و خروجی ها نشان از استفاده شهروندان قم دارد که با شکل گیری کمربندی جدید این مسیر به عنوان معبر شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: کمربندی جدید قم به طول 110 کیلومتر در فاز نخست از آزادراه تهران به سمت محور قم – سلفچگان، فاز دوم از محور قم - سلفچگان به سمت آزادراه قم - کاشان و در فاز سوم از آزادراه قم – کاشان به سمت آزادراه قم - تهران احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح احداث کمربندی جدید قم قرار است در اعتبارات سال آینده در ردیف اخذ بودجه قرار گیرد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی گفت: طرح تفصیل شهر قم در حوزه شهرسازی با 90 درصد و طرح جامع شهرستان ناحیه ای قم با 70 درصد پیشرفت توسط شهرداری و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است.

صبوری با اشاره به طراحی شهری در خیابان انقلاب واقع در بافت تاریخی قم، افزود: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و معادل همین مبلغ نیز برای طراحی شهری خیابان آذر از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها علاوه بر این که محور تاریخی حفظ می شود، این مناطق نسبت به زائده های بصری بهسازی و تبدیل به پیاده راه می شود تا شهروندان در کمال آسایش و امنیت رفت و آمد کنند.

وی اضافه کرد: بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز بهسازی و کف سازی می شود و در این راستا مسیر پیاده ای برای شهروندان و زائران در نظر گرفته می شود تا از بناهای تاریخی که در مسیر هستند بهره ببرند.

به گفته وی، 180 میلیارد ریال از اعتبارات جاری امسال جهت بهسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه درون زای شهری به جای توسعه به خارج از حریم شهر از اهداف بهسازی محله های قدیمی، تاریخی و بافت فرسوده است که در این راستا تسهیلات کم بهره و تخفیف در عوارض شهری برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com