کد خبر ۳۹۱۶۶ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
عضو شورای شهر قم مطرح کرد

امکان جلوگیری از 90 درصد تخلفات ساختمانی در مرحله صدور پروانه

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه 90 درصد تخلفات آن‌هایی است که در صدور پروانه قابل حل است گفت: برخی موارد با تعدیل ضوابط قابل حل است و باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم بتوانند با شرایط آسان‌تری ساخت و ساز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر شنبه شب در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، در خصوص پروژه سرمایه گذاری بوستان غدیر، با بیان اینکه محور این سرمایه گذاری بیشتر بحث فروش مواد غذایی، رستوران و فست فود است گفت: درآمد این نوع کاربری در شهر قم بسیار زیاد است و اگر این اتفاق در این بوستان بیفتد 10 درصد فروش زیاد برای سرمایه گذار سنگین نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سال اول برای اینکه سرمایه‌گذار متضرر نشود 50 میلیون مشخص شده ولی برای سال‌های آینده این 10 درصد گذاشته شده تا شهرداری نیز متضرر نشود.

آتش زر نیز با بیان اینکه ما همیشه فکر می‌کنیم با افزایش جرائم مردم تخلف نمی‌کنند تصریح کرد: بارها ما التماس کردیم و گفتیم کاری کنید شرایطی فراهم شود تا جرائم عمومی که مردم عمدتاً انجام می‌دهند و در مواردی موجه است تعدیل شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد تخلفات آن‌هایی است که در صدور پروانه قابل حل است ادامه داد: برخی موارد با تعدیل ضوابط قابل حل است و باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم بتوانند با شرایط آسان‌تری ساخت و ساز کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه بعضاً برای یک نقطه سه بار جریمه دریافت می‌شود خاطرنشان کرد: این موارد مشاهده شده و اینجا مطرح می‌کنیم تا کمی از مشکلات مردم حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان و تهران شرایط بهتری برای مردم فراهم شده و از شهرداری می‌خواهیم شرایطی که در اصفهان اعمال شده در قم هم اعمال شود تا مشکل مردم حل شود و بتوانیم شاهد شرایط بهتری باشیم.

آتش زر تصریح کرد: زمانی که همسایه جلوتر ساخته چرا باید این حق از مردم گرفته شود و در عوض او را جریمه سنگین کنیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com