کد خبر ۳۸۱۴۱ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد

برپایی موکب امدادی در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: امسال امکانات کاملی از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت استان به داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم داده می‌شود تا در مسیر نجف تا کربلا موکب امدادی را برپا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد گلفشان ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور زائرین برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر درمان و سلامت مردم را در خارج از کشور دنبال می‌کند، اظهار کرد: اربعین حسینی بزرگ‌ترین همایش شیعیان است به همین علت در این حرکت بزرگ دینی تلاش می‌شود که بتوانیم به شیوه مطلوب به زائران حسینی خدمات‌رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: 170 نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر استان قم سال گذشته با تعامل مرکز پزشکی حج و زیارت استان قم برای خدمات‌رسانی به زائران به عراق اعزام شدند؛ امکانات کاملی امسال به افراد داده می‌شود تا در مسیر نجف تا کربلا موکب امدادی را برپا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه داوطلبان خانم و آقا برای ارائه خدمات درمانی به زائران می‌توانند خود را به جمعیت هلال احمر استان قم معرفی کنند، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند در داخل و خارج کشور بر عهده هلال احمر است.

وی تزریق واکسن آنفولانزا را برای برخی از زائران اربعین حسینی توصیه کرد و گفت: هلال احمر آمادگی دارد برای آشنایی زائران اربعین حسینی با موارد بهداشتی کلاس‌های آموزشی مورد نیاز را برگزار یا بروشورهای آموزشی را توزیع کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com