کد خبر ۳۸۱۶۱ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
استاندار قم مطرح کرد

15 طرح سفر رئیس جمهور به قم در انتظار تخصیص اعتبار

استاندار قم گفت:‌ در سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال 93، 27 طرح عمرانی به تصویب رسیده بود که در سال 94، 12 طرح اجرایی شده بود و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم تکلیف 15 طرح باقیمانده نیز مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید مهدی صادقی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر قم که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) برگزار شد به نقش تعاون در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و همچنین ارائه مشاوره‌های لازم زمینه فعالیت هرچه بیشتر و اثرگذاری تعاونی‌ها را مهیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های فراگیر ملی می‌‌توانند کارکردهای بهتری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشند بیان کرد: تشکیل تعاونی‌های خدماتی، حمایت از مشاغل خانگی در روستاها، فعالیت بخش تعاون در خصوص تامین نیازهای دهداری‌ها و... از بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید طبق برنامه توسعه تعاون 25 درصد سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد یادآور شد: اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی نیز از مسائلی که باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی به وضعیت فعالیت تعاونی‌ها در بخش روستایی، تولید محصولات کشاورزی و... اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که باید از سوی این تعاونی‌ها مورد توجه قرار گیرد اصلاح الگوهای کشت است.

صادقی با بیان اینکه ایجاد زمینه فعالیت تعاونی‌ها در عرصه صادرات و تشکیل تعاونی‌های تخصصی در این بخش ضروری است، افزود: مسؤولان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین باید در خصوص برداشته شدن محدودیت‌ها در مسیر فعالیت و عملکرد تعاونی‌ها تلاش دوچندان داشته باشند.

وی برگزاری همایش تقدیر از فعالان عرصه تعاون را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید بخش قابل توجهی از این همایش‌ها به جای سخنرانی، به صورت کارگاهی برگزار شده و به جنبه آموزشی توجه صورت گیرد.

استاندار قم به دیدار خود با رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال 93، 27 طرح عمرانی به تصویب رسیده بود که در سال 94، 12 طرح اجرایی شده بود و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم تکلیف 15 طرح باقیمانده نیز مشخص شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com