کد خبر ۳۸۱۶۲ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
قائم‌مقام وزیر کار:

تعاونی‌ها از روش‌های سنتی فاصله بگیرند/ حل مشکل بیکاری در گرو تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: باید تعاونی‌ها در کشور به‌روز شده و باید به این نکته توجه داشته باشند که تعاونی‌ها با سیستم‌های سنتی و مرسوم نمی‌توانند به نتایج قابل توجهی دست یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمدتقی حسینی چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاون‌گران برتر که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد اظهار کرد: یکی از نکات مهم در نظام اسلامی مسأله تعاون است و این مسأله مهم در قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعاون در جامعه موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود اضافه کرد: با تقویت بخش تعاون می‌تواند شاهد توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند تاثیرگذاری قابل توجهی در بخش‌های مختلف داشته باشند اضافه کرد: البته در شرایط کنونی میزان اثرگذاری و نقش آفرینی تعاونی‌ها در کشور در مقایسه نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی یکی از مسائل مهم در بخش تعاون را در خصوص رویکرد نظارتی دانست و افزود: دولت در شرایط کنونی رشد هشت درصدی را پیش بینی کرده است ولی تحقق این امر سخت به نظر می‌رسد و البته انتظار می‌رود که شاهد رشد پنج درصدی در بخش اقتصاد باشیم.

حسینی با بیان اینکه تعاونی‌ها در حل مشکل بیکاری بسیار نقش آفرین هستند اضافه کرد: باید بخش قابل توجهی از سهم ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط رقم بخورد و از این طریق می‌توانیم شاهد حل مشکل بیکاری باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در برخی از کشورهای منطقه بیان کرد: نرخ بیکاری در حالی در کشور ما 10 درصد و یا کمتر است که در برخی از کشورهای خاورمیانه با نرخ بیکاری 29 درصدی روبه‌رو هستیم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل تنها راهکار مقابله با بیکاری را تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط عنوان کرد و افزود: باید تعاونی‌ها در کشور به‌روز شده و باید به این نکته توجه داشته باشند که تعاونی‌ها با سیستم‌های سنتی و مرسوم نمی‌توانند به نتایج قابل توجهی دست یابند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com