کد خبر ۳۸۱۶۷ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸
آیت‌الله حائری شیرازی:

ترویج آموزه‌های دینی دغدغه مداحان باشد

استاد برجسته حوزه گفت: ترویج آموزه‌های دینی باید یکی از دغدغه‌های اصلی مداحان باشد و این قشر باید برای تامین محتویات مداحی‌ها نسبت به حقایق و آموزه‌های دینی نگاه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین دوره همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه اخلاق‌محوری باید مورد توجه فعالان هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به درجات معنوی والا باید تقوا و ایمان خود را نسبت به وعده‌های خداوند متعال افزایش دهد.

وی اضافه کرد: با بالا رفتن جایگاه انسان میزان خطر سقوط او بیشتر می‌شود اما رهبر انقلاب اسلامی با وجود رسیدن به جایگاه متعالی تاکنون دچار هیچ لغزشی نشده‌اند چراکه با خلوص نیت کامل در راستای اجرای دستورات دینی گام برمی‌دارند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مداحان باید نسبت به فراگیری آموزه‌های دینی اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: ترویج آموزه‌های دینی باید یکی از دغدغه‌های اصلی مداحان باشد و این قشر باید برای تامین محتویات مداحی‌ها نسبت به حقایق و آموزه‌های دینی نگاه ویژه داشته باشند.

وی بر پرهیز از ارائه مطالب نادرست در مداحی‌ها تاکید کرد و افزود: مداحان در میان مردم جامعه اسلامی جایگاه مشخصی دارند به همین علت باید در کردار و گفتار خود دقت بسیاری داشته باشند؛ هیأت‌های مذهبی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی در اختیار مداحان قرار می‌گیرد به همین علت مداحان باید نسبت به بهره‌برداری مطلوب از این ظرفیت اهتمام جدی داشته باشند.

حائری شیرازی با تاکید بر اینکه منابع دینی صحیح و نادرست باید از یکدیگر تفکیک شود، عنوان کرد: عزت ظاهری با ذلت باطنی نتیجه‌بخش است چراکه انسان در حالی می‌تواند به جایگاه‌های والا برسد که خود را در نزد خداوند متعال ناچیز بداند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید مردم را نسبت به تهاجمات فرهنگی دشمن آگاه کنند، مطرح کرد: دشمنان به دنبال دوری مردم از رهبر انقلاب اسلامی هستند به همین علت مردم را به بهانه‌های مختلف سرگرم می‌کنند درحالی که تبعیت از فرمایشات رهبری سبب ناامیدی دشمن و تحقق آرمان‌های مورد نظر انقلاب اسلامی می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی یاد کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی مخالف برخوردهای نادرست میان احزاب سیاسی هستند به همین علت اقشار مختلف جامعه باید با تبعیت از فرمایش ایشان، از برخوردهای نادرست سیاسی پرهیز کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com