کد خبر ۳۸۱۹۱ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
آیت‌الله نوری همدانی:

عربستان محکوم به سقوط است/ لزوم اهتمام شاعران به تبیین ابعاد فاجعه منا

یکی از مراجع تقلید گفت: عربستان تابع محمد بن عبدالوهاب است زیرا با هزینه‌های این کشور، مستضعفان جهان کشته می‌شوند به همین علت این رژیم محکوم به سقوط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله حسین نوری همدانی شنبه شب در همایش شب شعر منا که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، شعرخوانی را یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم دشمن دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ اهل بیت(ع) به شاعران عنایتی ویژه داشته‌اند چراکه شعر در میان عرصه‌های هنری جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اسلام به عواطف و احساسات انسان‌ها نگاهی ویژه دارد، اضافه کرد: اشعار می‌تواند در هدایت افکار انسان‌ها به سمت خوبی‌ها و بدی‌ها تاثیرگذار باشد به همین علت شاعران در عرصه فرهنگی رسالت‌های بسیاری را بر عهده دارند که باید به شیوه مطلوب به آنها عمل کنند.

این مرجع تقلید به سیره زندگانی برخی از شاعران تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) نسبت به تقدیر از شاعران اهتمام جدی داشته و خود نسبت به هنر و اشعار علاقه بسیار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه هنر شاعری دستاوردهای بسیاری برای جهان اسلام به دنبال داشته است، گفت: شاعران باید نوشتن اشعار فاجعه منا را برای معرفی جنایات رژیم آل‌سعود به دنیا در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی از وهابیت به عنوان مذهبی ساختگی توسط استکبار نام برد و ادامه داد: در تفکرات سران وهابیت بر جاری‌کردن خون شیعیان توسط وهابیون تاکید شده است؛ این جریان سابقه نکبت‌باری دارد چراکه در نقاط مختلف به خون‌ریزی شیعیان اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم سلطنتی ساختگی و خرافی است، مطرح کرد: این رژیم پول نفت، گاز و امکانات خود را در مسیر اهداف استکبار هزینه کرده و کشورهای استکبار برای استمرار بقای خود از کشور عربستان حمایت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی ایجاد و تقویت گروه‌های تکفیری را از اهداف استکبار دانست و اضافه کرد: رژیم آل‌سعود باید منقرض شود تا مشکلات جهان اسلام به پایان برسد؛ عربستان تابع محمد بن عبدالوهاب است زیرا با هزینه‌های این کشور، مستضعفان جهان کشته می‌شوند به همین علت این رژیم محکوم به سقوط است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن اهل بیت(ع) توانایی ایستادگی مقابل این خاندان را ندارد، عنوان کرد: ‌آل‌سعود مسلمان نیست و شرک و نفاق در میان این رژیم به خوبی قابل مشاهده است به همین علت عربستان مصداق شجره خبیثه و ملعونه بوده که در پایان سقوط می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توانسته آرمان‌های دینی خود را به کشورهای مختلف دنیا انتقال دهد، اظهار کرد: کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی مورد تاثیر حرکت انقلاب اسلامی قرار گرفته به همین علت تحقق تمدن اسلامی به شیوه مطلوبی درحال پیشرفت است.

آیت‌الله نوری همدانی به برخی جنایات رژیم سعودی در منطقه اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای مختلف دنیا باید از کودک‌کشی‌های عربستان آگاه شوند تا اسلام آمریکایی را از اسلام ناب محمدی تفکیک کنند.

وی از رخدادهای اخیر کشورهای منطقه یاد کرد و ادامه داد: فعالان عرصه هنر به ویژه شاعران در آگاه‌سازی جوامع اسلامی و غیر اسلامی نسبت به جنایات رژیم آل‌سعود از جمله رخدادهای فاجعه منا رسالت‌های مشخصی را بر عهده دارند که نباید در انجام آنها کوتاهی کنند.

این مرجع تقلید جنایات رژیم آل‌سعود را محکوم و تصریح کرد: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و مشارکت کشورهای مختلف اسلامی بتوانیم حقوق جانباختگان فاجعه منا را از عربستان دریافت کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com