کد خبر ۳۸۲۱۱ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
با مصوبه شورای شهر قم انجام می‌شود

تخفیف به هتل‌سازان متخلف/لزوم حمایت از ساخت و ساز هتل‌ها و اماکن اقامتی در قم

شورای شهر قم طرحی را به تصویب رساند که براساس آن عوارض تخلف اضافه بنای هتل‌ها و اماکن اقامتی در قم 20 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شامگاه سه‌شنبه در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم طرحی را ارائه کرد که با تصویب آن عوارض تعرفه تخلف اضافه بنای هتل‌ها 20 درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر گفت: این طرح در کمیسیون امور زیربنایی بررسی و تصویب شد و در کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز نظر کمیسیون امور زیربنایی تأیید شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در خصوص این طرح گفت: بحث حمایت از ساخت‌وساز هتل‌ها و محل اقامت جزو نیازهای شهر است زیرا شهر قم به عنوان یک شهر زیارتی به اماکن اقامتی در سطوح مختلف نیاز دارد.

حسن بختیاری با اشاره به ضریب 1.4 بابت اضافه بنا اظهار داشت: در خصوص هتل‌ها و اماکن اقامتی بحث این بود که این رقم را کاهش دهیم زیرا عوارض اضافه بنا هزینه‌های زیادی را به سازنده‌های هتل و اماکن اقامتی اضافه می‌کند.

محسن عابدینی عضو کمیسیون امور زیربنایی در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر قرار است به مرکزی تخفیفی بدهیم باید به موارد مجاز تخفیف دهیم و به موارد تخلف تخفیف ندهیم.

جدی هم با بیان اینکه بحث 1.4 جریمه اضافه بنا بحث بازدارندگی دارد، ابراز داشت: اگر کسی طبق قانون ساخت‌وساز کند مشمول این 1.4 نمی‌شود.

بختیاری هم خاطرنشان کرد: کاهش 1.4 به 1.2 در صورتی که شهرداری لایحه کند هیچ منع قانونی ندارد چون تقلیل عوارض به شمار می‌رود و در هر مقطع زمانی قابل انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تخلفات ساختمانی به معنای خاص خودش مغایرت اساسی به شمار نمی‌رود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و رویکرد کلی که بحث حمایت از هتل‌سازی را داریم، این تخلفات قابل‌اغماض است.

نعمت‌الله عواطف رستمی عضو کمیسیون خدمات شهری هم که این طرح را در کمیسیون امضا کرده بود گفت: من امضای خودم را پس می‌گیرم.

وی تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم کاهش عوارض داشته باشیم باید برای کسانی باشد که قانون را رعایت کرده‌اند نه کسانی ک تخلف کرده و اضافه بنا داشته‌اند.

حسین فاکر خراسانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: 40 درصد جریمه اضافه بنا را سال 93 تصویب کردیم که قانونی باشد برای اینکه جلوی تخلفات را بگیرد اما اکنون که این قانون بهره می‌دهد می‌خواهیم به آن آسیب برسانیم.

وی افزود: فارغ از اینکه این کار درست است یا غلط، برای شورا کسر شأن است.

پس از صحبت‌های این عضو شورا، رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه گفت: آقای فاکر هم این طرح را امضا کرده که این عضو شورا گفت، ما باید خیلی از رأی‌هایی که دادیم پس بگیریم که رئیس کمسیون حقوقی و نظارت هم در واکنش به این سخنان فاکر گفت: ایشان جزو توابین است.

در نهایت این طرح به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com