کد خبر ۳۸۲۸۵ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱

گردهمایی فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد

نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز طی مراسمی در استان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مراسم افتتاحیه گردهمایی فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز با حضور جمعی مسؤولان حوزوی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس مرکز فناوری اطلاعات مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه این مرکز از مشارکت نهادهای مختلف حوزوی در راستای ترویج آموزه‌های دینی در فضای مجازی استفاده می‌کند، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی به دنبال بومی‌سازی ارتباطات و اولویت‌دار کردن محتوا هستند تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را به مخاطبان ارائه دهند.

علی طائی‌زاده با اشاره به اینکه بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی بر اساس فرهنگ دینی مورد استقبال افراد متدین قرار گرفته است، عنوان کرد: طی دو سال اخیر طلاب حوزه‌های علمیه خواهران به فضای مجازی به صورت گسترده وارد شدند و برای تامین امنیت این فعالیت‌ها اقدامات مطلوبی انجام گرفته است.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور طی سخنانی با تاکید بر اینکه هدایت انسان‌ها به سمت آموزه‌های دینی جایگاه والای در نزد خداوند متعال دارد، اضافه کرد: برای تحقق تمدن اسلامی نباید از فرصت‌های ایجاد شده غافل شویم چراکه جهاد، مجاهدت و حضور به موقع در صحنه‌های مجازی یا حقیقی از آموزه‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر از جمعیت نظام اسلامی از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، مطرح کرد: پرهیز از فضای مجازی راهکار خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمن نیست بلکه برای مقابله با دشمن در این حوزه باید به سالم‌سازی بسترها اهتمام داشته باشیم.

لازم به ذکر است، این گردهمایی در طول امروز و فردا با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com