کد خبر ۳۸۳۶۶ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح شد

گلایه از عملکرد بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بانک‌های خصوصی خود را به مشارکت در ارائه تسهیلات رونق تولید ملزم ندانسته و تاکنون در جلسات مرتبط حضور نیافته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری شب گذشته در سیزدهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ارتقا توان ملی و درون‌زایی اقتصاد را از اولویت‌های کشور برشمرد و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی هفت محور اصلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته که در راستای رونق بخشیدن به بخش تولید 16 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات روند تولید به پایان رسیده است، اضافه کرد: 927 واحد صنعتی و کشاورزی متقاضی این تسهیلات با 20 نشست تخصصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و 631 مورد از آنها به بانک‌ها معرفی و نزدیک به 100 میلیارد تومان به 102 واحد پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه 70 مورد از متقاضیان ثبت‌نام در کمیته کارشناسی تایید نشده‌اند، عنوان کرد: بانک‌های خصوصی خود را به مشارکت در ارائه تسهیلات رونق تولید ملزم ندانسته و تاکنون در جلسات مرتبط حضور نیافته‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان به علت سود بانکی بالا از دریافت تسهیلات رونق تولید منصرف شده‌اند، مطرح کرد: استان قم با 927 متقاضی رتبه 25 و با پرداخت 102 مورد تسهیلات رتبه 11 کشوری را به خود اختصاص داده است.

ذاکری از پرداخت 17 مورد تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن، 14 مورد توسط بانک ملت، 9 مورد توسط بانک ملی، دو مورد توسط بانک سپه، دو مورد توسط بانک صادرات و یک مورد توسط بانک تجارت یاد کرد و گفت: پذیرش وثیقه‌های ترکیبی، محل اجرای طرح و ضمانت‌نامه به عنوان وثیقه، لحاظ نکردن بدهی معوق توسط بانک‌ها به عنوان پیش‌شرط و ادامه ثبت‌نام از متقاضیان می‌تواند آمار واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز در اختیار واحدهای نیازمند قرار داده می‌شود، اضافه کرد: کمیته نظارتی سازمان تشکیل شده و برای بررسی بر عملکرد واحدها در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اعتراض برخی از واحدهای استان نسبت به افزایش قیمت مواد اولیه گفت: بیش از 500 تعرفه از 15 الی 55 درصد تغییر داشته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com