کد خبر ۳۹۲۱۰ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم:

بانک‌های قم باید نگاه ویژه به بخش صنعت داشته باشند

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم گفت: بانک‌های استان باید نگاه ویژه به بخش صنعت داشته باشند، باید در نظر داشت اقتصاد مقاومتی بیش از شرح وظایف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به معرفی 644 پرونده به بانک اظهار کرد: از این تعداد 261 فقره منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ توجه به طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت یکی از فعالیت‌های مهم دولت است، بانک‌ها باید توجه داشته باشند تا پروژه‌های نیمه تمام به صورت متوازن پیشرفت کند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم با اشاره به مشکلات بانکی گفت: هشت مورد از مشکلات بانکی ناشی از موانع پرداخت تسهیلات و همچنین بدهی‌های معوقی است که لحاظ می‌‌شود.

وی عنوان کرد: نیاز است سقف میزان تسهیلات افزایش پیدا کند، البته مشکل وثیقه نیز وجود دارد، از دیگر مشکلات می‌توان پذیرش نکردن ضمانت شهرک‌های صنعتی است از سوی بانک ها است.

ذاکری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برطرف کردن موانع تولید بنا بود بانک‌ها واحدهای تولیدی را به کار بگیرند و به نوعی مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود، ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان باید نگاه ویژه به بخش صنعت داشته باشند، گفت: اقتصاد مقاومتی بالاتر از شرح وظایف است، هشت مصوبه در استان در مورد صنعت معدن و تجارت داشتیم که از این تعداد 6 مورد را انجام دادیم.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد:‌ واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند بازدهی خوبی در بخش اشتغال داشته باشند، بیش از 98 درصد واحدها متوسط و کوچک هستند که می‌توانند مشکل اشتغال را برطرف کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com