کد خبر ۳۸۴۰۲ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

رسیدگی کارشناسی به پرونده‌های مطالباتی از دغدغه‌های تامین اجتماعی است

مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: پرونده‌های مطالباتی، شناسنامه فنی کارفرمایان محسوب می‌شود و رسیدگی کارشناسی به مدارک و مستندات موجود آن از دغدغه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی قم، سیدمجتبی موسوی در دومین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌های بدوی تشخیص مطالباتی شعب تامین اجتماعی استان بر نقش این هیأت تاکید و اظهار کرد: بررسی تمامی مستندات و مدارک موجود در پرونده‌ها وظیفه اعضای هیأت است و داوری براساس قانون و مستندات خواست اصلی سازمان تامین اجتماعی است حتی اگر رای به ضرر سازمان صادر شود.

وی با تاکید بر نقش مهم کارفرمایان در پویایی اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: تکریم شرکای اجتماعی سازمان به ویژه کارفرمایان بر تمام کارکنان و مدیران تامین اجتماعی لازم است و کارفرما با توجه به پیش‌بینی موضوع در مواد 42 تا 45 قانون تامین اجتماعی حق دارد درباره بدهی اعلام شده و حسابرسی کارگاه خود اعتراض کند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: رسیدگی به درخواست کارفرما در هیأت‌های بدوی باید دقیق و مستند بر ادله و مدارک محکمه پسند باشد.

در این نشست نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، جامعه کارگری و کارفرمایی استان در هیات‌های بدوی به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

جهل به قانون در برخی کارفرمایان، مشمول مرور زمان شدن، بازنگری در فرایند حسابرسی و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی قوانین تامین اجتماعی برای کارفرمایان از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com