کد خبر ۳۸۴۰۶ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
با پایان پیکارهای انتخابی صورت گرفت

گزینش 8 فرنگی‌کار قم برای حضور در کشتی بزرگسالان ایران

8 کشتی‌گیر برتر مسابقات گزینشی رده سنی بزرگسالان استان قم برای حضور در اردوی تیم اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور مشخص شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،رقابت‌های گزینشی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان با برنامه‌ریزی کمیته مسابقات هیأت کشتی استان قم در خانه کشتی فجر مجموعه ورزشی جواد الائمه منطقه نیروگاه قم به انجام رسید و در آن چهره‌های مدال‌آور از میادین کشوری، بین‌المللی و آسیایی برای کسب سهمیه با یکدیگر سرشاخ شدند.

رقابت شرکت کنندگان در این پیکارها در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم به انجام رسید، در حالی که تعداد 40 کشتی‌گیر برای به دست آوردن عناوین برتر برابر یکدیگر در هشت وزن به روی تشک رفتند و نفرات برتر به اردوی آماده‌سازی تیم منتخب هیأت کشتی قم راه یافتند.

هیأت کشتی استان قم با در نظر گرفتن شرایط حضور در مسابقات قهرمانی سال 1395 کشتی فرنگی بزرگسالان کشور، امکان حضور فرنگی‌کاران فرنگی‌کاران رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان را به مدعیان حضور در این رقابت‌ها داد و کشتی‌گیران در مقابل دیدگان علاقمندان پر تعداد کشتی با یکدیگر رقابت کردند.

تیم داوری قضاوت کننده مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی و انتخابی رده سنی بزرگسالان قم، تعداد 70 مسابقه را بین فرنگی‌کاران حاضر در این رقابت‌ها داوری کرد و در نهایت برترین‌ها مشخص شدند تا تیم قم در فاصله کمتر از سه ماه تا پیکارهای قهرمانی کشور، نفرات حاضر در اردوی آماده‌سازی خود را بشناسد.

در مسابقات انتخابی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان قم نفرات شاخصی حضور داشتند اما جای نفراتی مانند مهدی ابراهیمی دارنده مدال طلا و عنوان قهرمانی وزن 80 کیلوگرم سال 1394 بزرگسالان ایران و علی زینتی‌رفاه دارنده مدال برنز همین وزن در سال قبل در این رقابت‌ها خالی بود و البته چند چهره مطرح دیگر نیز با صلاحدید کادر فنی تیم هیأت کشتی قم به روی تشک نرفتند.

همچنین مهدی مرادحاصلی ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم در مسابقات 2013 کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در اولان‌باتور مغولستان، محمدرضا رضایی ‌قهرمان کشتی فرنگی سال 1393 رده سنی بزرگسالان کشور و چند کشتی‌گیر عضو تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف حضور داشتند.

هیأت کشتی استان قم در حالی از هم اکنون به فکر انتخاب بهترین‌های رده سنی بزرگسالان کشتی فرنگی قم و اعزام یک تیم پرقدرت به پیکارهای سال 1395 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی است که سال گذشته فرنگی‌کاران قم در این رده سنی نتایج خوبی کسب کردند.

با وجود درخششی که کشتی‌گیران قم در مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور، اردوهای ملی و انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران داشتند، اما کشتی قم در سال سال 2016 نتوانست سهمیه‌ای برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های المپیک برزیل به دست بیاورد.

به همین دلیل یکی از مهمترین برنامه‌های هیأت کشتی استان قم تدارک یک تیم پرقدرت برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی به منظور کسب سهمیه پیکارهای آسیایی دهلی‌نو و جام جهانی کشتی فرنگی در تهران است.

بدین منظور رقابت‌های انتخابی کشتی فرنگی بزرگسالان قم با پیکار 40 فرنگی‌کار در 70 مسابقه به انجام رسید و در نهایت مهدی نجاتی، مهدی مرادحاصلی، علیرضا پاسالاری، مهدی آغاز، داود جوادیان، محمدرضا رضایی، ابوالفضل آقاپور و علی‌اکبر حیدری قهرمان اوزان هشت‌گانه شدن و به اردو راه یافتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com