کد خبر ۳۶۱۵۷ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰

شهردار منطقه هشت : ۲۵۰۰ متر مكعب گل و لاي از حوزه بالادست به پرديسان آمده است

سيد عبدالله سليماني شهردار منطقه هشت قم گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مكعب گل و لاي از حوزه بالادست به پرديسان آمده است كه نيروهاي شهرداري در حال پاكسازي آن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم سيدعبدالله سليماني با اشاره به بارندگي اخير در قم اظهار كرد: چندين نقطه در سطح منطقه آبگرفتگي وجود داشت كه اين موارد به دليل  عدم احداث كانال هدايت سيلاب‌هاي شهرك دانشگاهي صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: از طرفي ديگر اين آبگرفتگي به اين دليل بود كه پروژه‌هاي آبخيزداري در حوزه بالادست انجام نشده، سيلاب‌هايي كه از حوزه بالادست مي‌آيد، از داخل شهرك دانشگاهي به پرديسان نفوذ مي‌كند و از پشت دانشگاه پيام نور و شهاب دانش به بلوار امامت و سپس خيابان شهروند ورود پيدا كرده و سپس كوچه‌هاي سبلان را دربرمي‌گيرد.

شهردار منطقه ۸ قم با بيان اينكه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مكعب گل و لاي از حوزه بالادست آمده است، گفت: نيروهاي منطقه ساعت‌ها مشغول جمع‌آوري گل‌ و لاي هستند، هنوز پاكسازي ادامه دارد و دليل آن بحث عدم اجراي پروژه‌هاي آبخيزداري حوزه‌هاي بالادست پرديسان با توجه به وسعت زياد آن است.

وي عنوان كرد: انهار منطقه كشش سيلاب‌هاي بالادست را ندارد، نهرهايي كه طراحي شده براي آب‌هاي خيابان‌ها است و سيلاب‌هاي بالادست را نمي‌تواند تحمل كند، گل و لاي آن ايجاد مشكل براي شهروندان مي‌كند.

سليماني يادآور شد: نيروهاي خدمات شهري منطقه با تمام تجهيزات و نيرو از ابتداي بارندگي مشغول هستند و طي چند روز آينده گل و لاي سطح منطقه را جمع‌آوري مي‌كنند.

وي با بيان اينكه طي جلسات متعدد در استانداري و شوراي اداري پرديسان مباحثي در زمينه پروژه‌هاي آبخيزداري و كانال رينگ شهرك دانشگاهي مطرح شده، البته اقدامات اوليه آغاز شده است گفت: پروژه‌هاي آبخيزداري آغاز شده ولي هنوز پروژه‌هاي آن تمام نشده است و بحث كانال رينگ شهرك دانشگاهي نيز اداره‌كل راه و شهرسازي قول مساعد داده تا بحث طراحي را انجام دهد.

شهردار منطقه ۸ قم با اشاره به اقدمات صورت گرفته گفت: بحث پاكسازي انهار، خيابان‌ها و باز گشايي مسير كانال اصلي پرديسان صورت گرفته، نهرهايي كه اشكال داشته، بازديد نموده ايم و راهكارهايي براي آنها انديشيده شده است.

وي خاطرنشان كرد: احداث نهري در بوستان غدير توسط شهرداري قم درحال اجرا مي باشد تا بخشي از آب‌هاي شهرك دانشگاهي را از آن طريق به رودخانه هدايت كنيم و بخشي را براي آبگيري درياچه استفاده كنيم.

سليماني يادآور شد: با تمام توان نيروهاي خدمات شهري و فني از روز گذشته در حال بررسي هستند تا مشكل خاصي در اين زمينه نداشته باشيم و گل و لاي سطح شوارع هر چه سريع‌تر پاكسازي شود.

منبع:شهرنیوز

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com