کد خبر ۳۸۴۵۲ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

برخی برنامه‌های عزاداری مورد تائید مراجع تقلید نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برخی برنامه‌های عزاداری در شان اهل بیت(ع) و مورد تائید مراجع تقلید نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عزاداری برای مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را سرمایه عظیمی دانست که نیازمند پاسداری است.

وی با بیان اینکه مراسم عزای امام حسین(ع) باید در شان ایشان باشد، گفت: برخی کارهایی که در بعضی هیأت‌های مذهبی اتفاق می‌‌افتد و شعرها و نوحه‌هایی که در این هیأت‌ها خوانده می‌شود در شان اهل بیت(ع) و مورد تائید بزرگان و مراجع عظام تقلید نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مراسمی که به نام امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید در اوج نظم و منطبق بر موازین شرعی و اخلاقی باشد.

اسکندری با اشاره به برگزاری مراسم ویژه 12 محرم برای نخستین بار در قم اظهار کرد: به دلیل تقارن آغاز نهضت انقلاب توسط امام راحل در 15 خرداد با روز 12 محرم که نیروهای رژیم شاه به مراسم عزاداری امام حسین(ع) حمله کردند و تعدادی از عزاداران را شهید و مجروح کردند، امسال قرار شد برای یادآوری آن روز، مراسمی در روز جمعه 12 محرم در مقابل بیت حضرت امام برگزار شود.

وی از همه عزاداران حسینی و اعضای هیأت‌های مذهبی خواست در این مراسم که به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بی‌تفاوتی در برابر منکرات را مهم‌ترین عامل فراموش شدن دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان انجام یک واجب الهی در دستور کار هر مسلمان قرار بگیرد بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com