کد خبر ۳۸۴۲۶ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خبر داد

ارائه تسهیلات به هیئات برای استفاده از ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: قرار است شهرداری برای فرهنگ سازی استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی خصوصاً در محرم با هیئات بزرگ توافق کنند تا با ارائه تسهیلات، هیات‌ها به سمت استفاده از ظروف گیاهی بروند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: جلسه این هفته با دستور بررسی لایحه نامگذاری برخی معابر و خیابان‌های شهر، طرح ممنوعیت ایجاد محدودیت تردد حمل و نقل عمومی و بررسی تفریغ بودجه سازمان اتوبوسرانی و برنامه‌های ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات لایحه شهرداری قم در خصوص نامگذاری برخی معابر، خیابان‌ها و میادین شهر گفت: در این لایحه 16 مورد نامگذاری مطرح شده بود که با حضور مدیران شهری مورد بررسی قرار گرفت و با برخی تغییرات تصویب شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: تصویب قطعی این لایحه با نظر اعضای شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورا صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح شورای اسلامی شهر در خصوص ممنوعیت اعمال محدودیت برای حمل و نقل عمومی در سطح شهر خاطرنشان کرد: اوقاتی که ترافیک می‌شود، خط ویژه در برخی خیابان‌ها از جمله صفائیه بسته می‌شود و اتوبوس‌ها باید مسیر طولانی را برای دستیابی به مقصد طی کنند.

ذاکریان با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت اعمال محدودیت برای حمل و نقل عمومی در سطح شهر و مسیرهای خط ویژه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر این طرح در صحن علنی تصویب شود و شورای ترافیک استان هم تصویب کند، از این پس نباید هیچ گونه ممنوعیتی برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی در مسیرهای خط ویژه اعمال شود.

وی بررسی تفریغ بودجه سازمان اتوبوسرانی در خصوص بحث یارانه حمل و نقل عمومی و کارکرد تعمیرگاه سازمان را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق بررسی کمیسیون قرار شد تعمیرگاه سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه شهرداری برای حمایت از استفاده ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی در شهر گفت: طبق این برنامه قرار شد شهرداری برای فرهنگ سازی استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی خصوصاً در محرم با هیئات بزرگ توافق کند و با ارائه تسهیلات، مابه‌التفاوت هزینه ظروف پلاستیکی و گیاهی را بدهد تا هیات ها به سمت استفاده از آن‌ها بروند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم اثر بسزایی در کاهش آلودگی‌های محیط زیست همچنین حفاظت سلامت و بهداشت عمومی خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com