کد خبر ۳۹۱۶۱ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
عضو شورای شهر قم:

تغییر ضوابط شهری در مدت زمان کم در رفتارسازی مردم اثر معکوس دارد

عضو شورای شهر قم گفت: تغییر ضوابط شهری در مدت زمان کم در رفتارسازی مردم اثر معکوس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس ذاکریان شنبه شب در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه شرایط مندرج در قرارداد پروژه سرمایه گذاری مجتمع خدماتی تفریحی بوستان غدیر بسیار خوب طراحی شده است، گفت: 10 درصد سهم پیش بینی شده برای شهرداری در قرارداد نیز سهم مناسبی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مبنای حداقلی برای سود قرارداد و سهم مشارکت شهرداری مشخص شود تصریح کرد: نمونه داشتیم که مباحثی به این شکل در قرارداد ایجاد شده اما باید حداقلی هم تعیین کنیم که اگر 10 درصد کمتر از مبنا شد سرمایه گذار موظف به پرداخت مبنا باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص کاهش ضریب جرائم کمیسیون ماده 100 تصریح کرد: ضوابطی که ما می‌گذاریم از ابتدا بحث بر این بود که جرائم ماده 100 بازدارنده نیست و باید شرایطی مناسب در این خصوص گذاشته شود و به همین خاطر شورا مصوبه‌ای داشت.

وی با تاکید بر اینکه تغییر ضوابط در مدت زمان کم در رفتارسازی مردم اثر معکوس دارد خاطرنشان کرد: باید ضوابط را پایدار کنیم تا مردم نیز شرایط را قبول کنند و بتوانند نسبت به نهادینه سازی آن‌ها اهتمام داشته باشند.

ذاکریان با بیان اینکه در اینکه باید از جرم پیشگیری شود تردیدی نیست خاطرنشان کرد: قطعاً به موقع پلیس ساختمان باید ورود کرده و جلوگیری کند و بالاخره دست کمیسیون ماده 100 باز است تا بتوانند با بررسی شرایط جریمه کمتری در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشیم که بالاخره با این تخلف برای مردم سود اقتصادی مناسبی تأمین می‌شود پس باید بتوانند ضرر و زیانی نیز که به شهر تحمیل می‌شود را نیز جبران کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com