کد خبر ۳۳۲۴۵ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
آیت‌الله کعبی عنوان کرد

کسب آمادگی برای بهره‌مندی از نعمت امامت الهی و مدیریت جهانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه ما در غیبت کبری در حقیقت ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم در سطح جهانی و آمادگی بشر برای بهره‌مندی از نعمت امامت الهی و مدیریت جهانی انسان کامل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله عباس کعبی  ضمن تبریک نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: این مناسبت که همراه آغاز امامت حضرت بقیة الله (عج) است، فصل نوینی در تاریخ بشریت بوده که به دلیل زمینه‌سازی برای دوران غیبت کبری شروع شده، پس از دوران غیبت صغری، غیبت کبری و امامت نیابتی حضرت آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در غیبت کبری در حقیقت ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم در سطح جهانی و آمادگی بشر برای بهره‌مندی از نعمت امامت الهی و مدیریت جهانی انسان کامل برای تحقق صلح، عدالت، امنیت، پیشرفت و هدایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مدیر جامعه باید شخصیت کامل برخوردار از علم و معنویت برای تحقق اهداف آفرینش در زندگی مادی و معنوی باشد، گفت: امامت الهی به تنهایی نمی‌تواند جامعه را به سرمنزل مقصود برساند،‌ در کنار امام باید امت نمونه ساخته شود.

وی تصریح کرد: اهداف بلند اسلامی با پیشرفت مادی و معنوی زمینه سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند، اگر زمینه مناسب فراهم شود، امام زمان (عج) ظهور می‌کند.

کعبی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه امامت نیابتی شکل گرفته و جامعه‌‌ای زمینه‌ساز و انسان‌ساز برای تحقق انسان کامل است، باید این نکته را در نظر داشت که امام برگزیده الهی بوده که می‌تواند به بشر در دستیابی به اهداف کمک کند.

وی گفت: اگر انسان مصلح و رهبر الهی شایسته مدیریت جهان معاصر را به عهده گیرد، جهان متحول می‌شود، امروز بشریت بیش از هر زمان تشنه ظهور مصلح جهانی است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com