کد خبر ۳۸۵۴۲ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای رفع تهدید ریزگردها درنظر گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تاکید بر اینکه بی‌توجهی نسبت به شرایط کنونی افزایش تهدیدها را به دنبال دارد، گفت: دولت باید طی برنامه‌ای 15 ساله یک‌هزار میلیارد تومان بودجه را برای رفع تهدید ریزگرد استان قم درنظر گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید حسن رضوی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشور طی سه دهه اخیر برای طرح‌های کاهش تهدیدهای طبیعی اعتبارات ملی سنگینی را اختصاص داده است به همین علت برای رفع تهدید ریزگردهای استان قم نیز باید به نگاه مسؤولان ملی امیدواریم باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی سبب کاهش خطر پدیده ریزگردها می‌شود، اضافه کرد: امسال ابلاغ اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نزدیک به 4.5 میلیارد تومان بوده است درحالی که این اداره‌کل برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در 100 هزار هکتار زمین نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: مسؤولان ملی در گذشته استان قم را کانون تولید گرد و غبار نمی‌دانستند اما اکنون در تدوین برنامه ششم بحران‌های آب و محیط زیست تعریف شده که بر اساس آن باید برای کانون‌های تولید ریزگرد در کشور برنامه ملی با محوریت دولت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی نسبت به شرایط کنونی افزایش تهدیدها را به دنبال دارد، مطرح کرد: دولت باید طی برنامه‌ای 15 ساله هزار میلیارد تومان بودجه را برای رفع تهدید ریزگرد استان قم درنظر گیرد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com