کد خبر ۴۰۴۲۶ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم:

افزایش راندمان آبیاری کشاورزی در قم پیگیری می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در زمینه آبیاری کشاورزی در استان بحث افزایش راندمان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های استان قم وجود منابع معدنی مناسب است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یک میدان تبادل دام در استان قم وجود دارد و باید به دنبال استفاده از ارزش افزوده این میدان دام در استان باشیم. همچنین جاذبه‌های کویری در استان قم وجود دارد و باید به دنبال جذب سرمایه گذار در این زمینه باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: در اسناد بالادستی استان به نقاط ضعف و مثبت قم توجه و برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه داده شده است. نیروی انسان فعالی در استان قم داریم و باید براساس مطالعات، برنامه‌های آینده استان را تدوین کنیم.

رضوی با اشاره به وضعیت جمعیتی استان قم اظهار کرد: هرم جمعیتی در استان تحصیل کرده و اثرگذار است و باید برای این جمعیت برنامه داشته باشیم. نسبت جمعیت فعال استان قم به کل جمعیت استان در سرشماری اخیر به بالای 50 درصد رسید و جمعیت سالخورده هم در استان قم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال 96 سال شروع برنامه ششم توسعه است و این سال می‌تواند سرآغاز خوبی برای فعالیت‌ها در استان قم باشد، در بحث تامین آب شرب برای استان با توجه به بهره برداری از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم تا سال 1415 مشکلی در این زمینه در استان نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: زیرساخت‌های پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم با ظرفیت انتقال 400 میلیون متر مکعب در سال طراحی شد. البته این نکته را نیز باید بدانیم که استان قم برای تامین آب شرب با کیفیت هیچ ظرفیتی جز ظرفیت انتقال آب از سرشاخه‌های دز را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه آبیاری کشاورزی در  استان قم نیز بحث افزایش راندمان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com