کد خبر ۳۲۱۵۶ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم :

استان قم در معرض خطر سیلاب قرار دارد

سیدحسن رضوی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم در معرض سیلاب قرار دارد، اظهار کرد: به این خطر توجه جدی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضوی اظهار داشت: بسیاری از استان‌های کشور امسال در معرض سیل خواهند بود؛ از همین رو باید نقاط حادثه‌خیز شناسایی شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پیشگیری از سیلاب و کاهش حوادث احتمالی انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌های استانی به مرحله اجرا نرسیده است، افزود: باید برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به درستی تدوین و اجرایی شود.

رضوی تصریح کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را برای بحران آب انجام نداده‌ایم و امروز دچار بحران شده‌ایم که باید بهای این امر را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان از به فروش نرفتن محصولاتشان ادامه داد: کشاورزان استان از اطلاع‌رسانی نکردن درست مسئولان در خصوص بحران‌های پیش‌رو و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ناراضی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی میان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو صورت بگیرد تا مشکل کشاورزان حل شود.

رضوی با اشاره به اینکه حاکمیت مصرف آب در استان وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان درصد بالایی منابع تجدیدپذیر داریم که باید به درستی از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: وزارت نیرو تنها به شعار دادن اکتفا کرده و به صورت بخشنامه‌ای عمل می‌کند؛ به گونه‌ای که هیچ عزمی برای انجام برنامه‌های خود ندارد و این امر سبب آسیب دیدن این وزارتخانه می‌شود .

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com