کد خبر ۳۸۶۵۴ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد

بالا بودن تقاضای سفر برای خط 2 مترو قم

مدیرکل حمل و نقل و ترایک شهرداری قم با تاکید بر اینکه آمار تقاضای سفر در مسیر خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، گفت: مبنای مطالعات خط B مترو شهری مفهومی است و تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضای سفر می‌تواند افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی طی نشست تخصصی بررسی مطالعات خط B مترو قم که با حضور هیأت چینی نماینده شرکت نورینکو در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه خط A مترو شهری به مراحل تکمیلی نزدیک شده است، اظهار کرد: طی این نشست مباحث تخصصی مرتبط برای استفاده از ظرفیت این شرکت چینی در راستای تجهیز خط A و آغاز به کار عملیات اجرایی خطB مترو شهری قم مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار تقاضای سفر در مسیر خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، اضافه کرد: مبنای مطالعات خط B مترو شهری مفهومی است و تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضای سفر می‌تواند افزایش یابد؛ برای تدوین مطالعات پروژه خط B مترو شهری 6 ماه زمان نیاز است اما از تلاش‌های لازم برای کاهش این زمان دریغ نمی‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: ظرفیت تجهیزات و زیرساخت‌های پیش‌بینی شده برای خط A مترو شهری نسبت به آمار تقاضای سفر این مسیر بیشتر است به همین علت می‌توانیم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان یک مبنا برای خط B استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه، ناوگان و میزان برق مورد نیاز باید در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود، عنوان کرد: مشاور باید با استفاده از نظر کارشناسان و مدیران شهرداری قم مطالعات اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهد و با افزایش تعامل‌های گروهی در کوتاه‌ترین مدت این مطالعات کلی پروژه را به پایان برساند.

برچسب ها : خبرقم مترو
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com