کد خبر ۳۸۶۶۸ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه عنوان کرد

رفع شبهات مهدویت از مهمترین رسالت‌های موکب جمکران

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه گفت: موکب‌ جمکران باید در مراسم پیاده‌روی اربعین به بهترین نحوه نقش خود را در افزایش اطلاعات دینی مردم و آشنا کردن عزاداران حسینی با حضرت ولی عصر(عج) ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین همایش مردمی، خودجوش و عظیم است تا بار دیگر اخلاق، معنویت و اعتقادت شیعه را به رخ جهانیان بکشیم، هر کس در این مراسم در تلاش است تا اندازه‌ای که می‌تواند محبت خود را به اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان و دلباختگان به اهل بیت(ع) با خدمتگزاری در این مسیر، خود را با آرمان‌های امام حسین(ع) هماهنگ می‌کنند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراکز فرهنگی بزرگ باید برای چنین حرکت عظیمی با استفاده از موقعیت‌های فعال در رساندن پیام اربعین و شناساندن فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش وافری داشته باشند، گفت: مسجد مقدس جمکران بزرگترین و فعال‌ترین مرکز فرهنگی است که در مسیر آشناسازی مردم با آرمان‌های امام زمان(ع) گام برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: موکب مسجد مقدس جمکران وظیفه آشنا کردن مردم و راهپیمایان اربعین با اهداف امام زمان(عج) و تبیین موانع ظهور را به عهده دارد که باید با اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق عمل کند و فعالیت گسترده فرهنگی را همراه استفاده از بیانات شیوا در طول مسیر داشته باشد.

واعظ موسوی افزود: شایسته است بسته‌های فرهنگی حاوی برخی از کتاب‌های معتبر، بروشورها و همچنین امکانات به روز مانند برنامه‌های فضای مجازی در مسیر پیاده روی در اختیار زائران قرار ‌گیرد تا بتوانند بهترین بهره‌‌برداری را از این همایش بزرگ مردمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه موکب‌ جمکران باید بتواند به بهترین شکل نقش خود را در افزایش اطلاعات دینی مردم، آشنا کردن مردم با حضرت ولی عصر(عج) و برنامه‌ریزی دقیق برای منتظران واقعی ایفا کند، گفت: چنین فرصتی در طول سال کمتر به دست می‌آید، برنامه‌ریزان باید از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی دقیق و نقشه راه مناسب عملیاتی را پیگیری کنند تا پس از گذشتن موعد مقرر تأسف نخورند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه ادامه داد: آنها باید وظیفه خود را در زمینه فعالیت معنوی، اخلاقی و اعتقادی لازم به انجام‌ برسانند و همه راهپیمایان به ویژه نوجوانان و قشر تحصیل کرده را با امام زمان(عج) آشنا ‌کنند.

وی با بیان اینکه موکب جمکران باید سرمایه‌گذاری لازم و برنامه‌ریزی کافی و تمهید مقدمات برای عملیاتی کردن برنامه‌ها را داشته باشد، گفت: لازم است با آموزش و تربیت مبلغان که اطلاعات وسیع در عرصه‌های مختلف به ویژه موضوع غیبت و ظهور دارند و با استفاده از امکانات به روز و ارتباط ‌گیری با افراد مختلف در قالب چهره به چهره و ارتباطات رسانه‌ای به انتقال پیام بپردازند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com