کد خبر ۳۸۷۸۰ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
دبیر هیأت کشتی استان قم:

فرنگی‌کاران قم برای شکار مدال‌های قهرمانی کشور به روی تشک می‌روند

دبیر هیأت کشتی استان قم گفت: فرنگی‌کاران قم در 8 وزن از امروز تلاش خود را برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور به کار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کشتی‌گیران قم روز هجدهم آبان ماه به محل برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور رسیده‌اند و از امروز رسما در هشت وزن برای کسب عناوین برتر برابر حریفان به روی تشک می‌روند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور به میزبانی هیأت کشتی استان فارس به انجام می‌رسد، اضافه کرد: شهر شیراز میزبان فرنگی‌کاران حاضر در این رقابت‌ها است و برای به دست آوردن مقام‌های برتر کشور در این دوره، تیم قم با هدایت روح‌الله میکائیلی قهرمان خوش‌نام کشتی قم و مربی با دانش این رشته به میدان می‌رود.

دبیر هیأت کشتی استان قم با بیان اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم به انجام می‌رسد، ابراز کرد: در وزن 59 کیلوگرم علیرضا نجاتی نماینده کشتی قم است و در وزن 66 کیلوگرم علی‌اصغر پاسالاری به روی تشک می‌رود.

وی اضافه کرد: در وزن 71 کیلوگرم محمدجواد رضایی با حریفان رقابت می‌کند، در وزن 75 کیلوگرم داود جوادیان با رقبا سرشاخ می‌شود، در وزن 80 کیلوگرم علی زینتی‌رفاه با سابقه کسب مدال از رده‌های سنی مختلف در فکر یک موفقیت دیگر است، در وزن 85 کیلوگرم محمدرضا رضایی، در وزن 96 کیلوگرم علی‌اکبر حیدری و در وزن 130 مهدی جلالیان دیگر نمایندگان قم در این مسابقات هستند.

رضایی با بیان اینکه شهر شیراز و هیأت کشتی استان فارس میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در گروه (ج) رشته آزاد و گروه (الف) رشته فرنگی است، ابراز کرد: این مسابقات از امروز در حالی آغاز می‌شود که کشتی‌گیران تا بیست و دوم آبان برای کسب عناوین برتر به روی تشک خواهند رفت.

وی با اشاره به رقبای تیم کشتی فرنگی بزرگسالان استان قم در این پیکارها، بیان کرد: فرنگی‌کاران آماده قم در این دوره با رقبای خود از تیم‌های تهران، خوزستان، فارس، توابع‌تهران، مازندران، لرستان، البرز، کردستان و مرکزی برای کسب عنوان‌های اول تا سوم مسابقه می‌دهند.

دبیر هیأت کشتی استان قم در ادامه به اوزان و شرایط سنی مسابقات اشاره و ابراز کرد: مسابقات در رشته کشتی آزاد و فرنگی در هشت وزن به انجام می‌رسد و وزن‌کشی کشتی‌گیران برای شناخت حریفان خود نیز در حضور مسوولان برگزاری، بدون ارفاق وزن برگزار شد.

وی به شرایط سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون کشتی برای کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها اشاره و عنوان کرد: کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1378 و بزرگتر یعنی در رده سنی جوانان مجاز به شرکت در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور هستند.

رضایی در پایان گفت: اکثر نفراتی که در ترکیب تیم کشتی فرنگی قم حضور دارند، دارای مدال و عناوین معتبر از مسابقات کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و حتی جام جهانی کشتی فرنگی هستند و قطعا با تجربیات ارزنده خود قم را در مصاف با رقبا سرافراز خواهند کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com