کد خبر ۳۱۷۳۱ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
نایب رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام کشتی‌گیر قم به رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام کشتی‌گیر قم همراه با دیگر ملی‌پوشان نوجوان کشورمان به رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی در کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن وزیری اظهار کرد: امسال کشتی‌گیران قم در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشورمان در مسابقات مختلف بین‌المللی، آسیایی و جام جهانی کشتی فرنگی حضور داشته‌ و افتخارات زیادی برای ورزش قم کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسب مدال نقره از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا و همچنین مدال از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی با حضور کشتی‌گیرانی همچون محمدجواد رضایی و علی زینتی‌رفاه دستاوردهای ارزنده‌ای برای ورزش و کشتی قم به شمار می‌روند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: در شش ماه نخست سال جاری کشتی‌گیران قم در چندین اعزام بین‌المللی نیز حضور داشتند اما نخستین اعزام بین‌المللی کشتی قم در نیمه دوم سال 1394 با حضور مهدی قربانی در رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رقابت‌های بین‌المللی در کشور آذربایجان با عنوان جام محمداف برگزار می‌شود، بیان کرد: برای حضور در جام محمداف آذربایجان ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در حالی مشخص شد که مهدی قربانی از هیئت کشتی قم در وزن 46 کیلوگرم این تیم عضویت دارد.

وزیری با بیان اینکه قربانی به همراه دیگر ملی‌پوشان برای حضور در جام بین‌المللی آذربایجان عازم شهر باکوی این کشور شده است، ابراز کرد: تیم منتخب کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان از روز دوشنبه چهارم آبان ماه کار خود را در جام محمد‌اف آذربایجان می‌کند.

وی یادآور شد: تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در حالی با برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی راهی رقابت‌های بین‌المللی در باکو شد که کشتی‌گیرانی در اوزان 42، 46، 50، 54، 58، 63، 69، 76، 85 و 100 کیلوگرم به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها به روی تشک می‌روند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: در وزن 46 کیلوگرم مهدی قربانی از قم در حالی به این مسابقات اعزام شده است که در آخرین رقابت استانی توانست مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای انتخابی قم برای حضور در رقابت‌‌های قهرمانی کشور را کسب کند.

وی افزود: برای تیم کشورمان در این رقابت‌ها در وزن 42 کیلوگرم امید آرامی، در وزن 46 کیلوگرم مهدی قربانی، در وزن 50 کیلوگرم پویا دادمرز، در وزن 54 کیلوگرم سعید ارجمندی، در وزن 58 کیلوگرم رضا مایلی و در وزن 63 کیلوگرم محمدرضا مختاری با حریفان سرشاخ می‌شوند.

وزیری اضافه کرد: همچنین در وزن 69 کیلوگرم مهران سعادتی‌فر، در وزن 76 کیلوگرم حسین فروزنده، در وزن 85 کیلوگرم حسن فروزنده و در وزن 100 کیلوگرم وحید دادخواه به سرمربیگری علی اشکانی و مربیگری محمد محمدعلی‌پور و ایمان علیزاده و سرپرستی سیدموسی طباطبایی به میدان می‌روند.

وی در پایان اظهار کرد: امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در هندوستان محمدجواد رضایی برای قم مدال نقره گرفت اما این کشتی‌گیر در رقابت‌های جهانی 2015 بوسنی‌وهرزگوین موفق به کسب مدال نشد، ضمن اینکه مهدی ابراهیمی در مسابقات جوانان جهان در برزیل حضور یافت و بدون کسب مدال به کار خود پایان داد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com