کد خبر ۳۱۶۴۳ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام کشتی‌گیران قم به رقابت‌های بین‌المللی و انتخابی المپیک

رئیس هیئت کشتی استان قم از شانس بالای کشتی‌گیران قم برای اعزام به پنج رقابت برون‌مرزی در قالب میادین بین‌المللی و انتخابی المپیک تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی اظهار کرد: کشتی‌گیران قم در حال حاضر اردونشین‌های اوزان 75 و 80 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان هستند و امید زیادی نسبت به موفقیت آنها در کسب سهمیه حضور در مسابقات مهم سال 2016 داریم.

وی ادامه داد: در سال 2015 کشتی‌ قم تنها از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی موفق به کسب مدال شد و در پیکارهای جهانی و آسیایی نماینده‌ای در رده سنی بزرگسالان نداشت اما امسال مصمم هستیم که حتما در این میادین کشتی‌گیران قم حضور داشته باشند.

رئیس هیئت کشتی استان قم با اشاره به اعزام تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به پنج رقابت بین‌المللی تا پایان سال جاری، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، فرنگی‌کاران تا پایان امسال در این تعداد میدان برون‌مرزی به میدان می‌روند تا محکی جدی برای مسابقات انتخابی المپیک خورده باشند.

وی یادآور شد: با توجه به پنج ماه باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی که در راس آن محمد بنا حضور دارد، تصمیم گرفته است تا با حضور نفرات مورد نظر خود در مسابقات پیش‌رو ارزیابی دقیق‌تر و بهتری از میزان و سطح آمادگی آنها داشته باشد.

حلوایی خاطرنشان کرد: به همین دلیل محمد بنا و همکاران وی در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان برای اعزام ملی‌پوشان به پنج رقابت بین‌المللی خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌‌اند و این اعزام‌ها در حالی انجام می‌شود که کشتی‌گیران ملی‌پوش در داخل کشور نیز چند میدان مهم پیش‌رو دارند.

وی ابراز کرد: کشتی‌گیرانی که اکنون در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان هستند، رقابت‌های قهرمانی کشور، پیکارهای بین‌المللی داخلی و همچنین رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را پیش‌رو دارند و کادر فنی به دقت عملکرد آنها را زیر نظر خواهد گرفت.

رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام کشتی‌گیران به رقابت‌های بین‌المللی در کشور بلاروس خبر داد و بیان کرد: مسابقات بین‌المللی در این کشور با عنوان جام کارایف نخستین میدانی است که تیم ملی روزهای 28 و 29 آبان ماه در آن حضور خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین تورنمنت جایزه بزرگ حیدرعلی‌اف دومین میدان پیش‌روی تیم ملی به شمار می‌رود و رقابت‌های آن روزهای ششم تا هشتم آذر ماه با حضور چهره‌های مطرح کشتی از سراسر جهان به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می‌شود.

حلوایی عنوان کرد: دیگر رقابت برون‌مرزی در کشور ترکیه است که قرار شده فرنگی‌کاران منتخب در آن به میدان بروند در حالی که این پیکارها با عنوان جام وهبی‌امره هر سال در کشور ترکیه به انجام می‌رسد و امسال در روزهای دهم و یازدهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر جام بین‌المللی پیش‌روی کشتی‌گیران قم و کشورمان اشاره کرد و افزود: مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ زومباتلی در کشور مجارستان در روزهای شانزدهم و هفدهم بهمن ماه به انجام می‌رسد و سال گذشته نیز در این جام نماینده داشتیم.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: آخرین جام بین‌المللی که قرار است فرنگی‌کاران کشورمان در آن ارزیابی شوند جام نیکولا پتروف بلغارستان است که روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند برگزار خواهد شد و سپس فرنگی‌کاران برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده در اوزان 59، 66 و 130 کیلوگرم عازم قزاقستان می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com