کد خبر ۳۸۸۲۹ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

نیاز به احداث 200 مدرسه دیگر در استان قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برای اینکه همه مدارس استان تک نوبته باشند، باید 200 مدرسه دیگر در استان احداث شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان استان اظهار کرد: حرکتی که در زمینه مسائل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان استان قم صورت می‌گیرد، حرکت قابل قبولی در سطح وزارت آموزش و پرورش است و اعتقاد داریم که دانش‌آموزان استان دارای ضریب هوشی بسیار بالا و خانواده‌های فهیم هستند.

وی ادامه داد: اساتید خوبی را در مدارس استان قم داریم و امیدواریم که مسائل مربوط به کمبود امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی که در استان وجود دارد، با پیگیری و هم سویی همه مدیران استانی حل شود و مشکلات کمتری را در این خصوص در سال‌های آینده داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 50 مدرسه در منطقه پردیسان وجود دارد گفت: به افزایش روزافزون جمعیت این منطقه توجه داریم و بیشترین ساخت‌وساز مدرسه را طی سه سال اخیر در منطقه پردیسان و مناطق روستایی استان داشتیم، بسیاری از مدارس روستایی قم پیش از این یا در حال تخریب بودند یا قدمت زیادی داشتند.

شیخ‌الاسلام با اشاره گسترش فضای شهر قم اضافه کرد: امروز تنها در منطقه پردیسان شاهد گسترش شهر قم نیستیم، بلکه در مناطقی همچون شهرک جوان در انتهای منطقه بنیاد هم شاهد ساخت و ساز و تراکم جمعیت هستیم، در منطقه شهرک قدس هم با توجه به افزایش جمعیت با مشکل کمبود مدرسه مواجه شدیم که سه مدرسه را در آن منطقه احداث کردیم.

وی ادامه داد: در مناطقی همچون شهرک امام حسین و پیام نور با مشکل کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم، در برخی از مناطق شهر قم مشکل نبود زمین با کاربری آموزشی وجود دارد، آموزش و پرورش در گذشته باید در کمیسیون ماده پنج ورود می‌کرد و زمین‌های با کاربری آموزشی را به صورت کامل در اختیار می‌گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: اکنون با مشکل کمبود زمین با کاربری آموزشی به خصوص در هسته مرکزی شهر و مناطق پرجمعیت مواجه هستیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس استان قم گفت: میانگین تعداد دانش آموزان هر کلاس دوره ابتدایی در استان 31 نفر است، این رقم در دوره متوسطه اول به 29 نفر می‌رسد و میانگین دانش آموزان هر کلاس دوره متوسطه دوم در استان قم 28 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه همه مدارس استان قم تک شیفت باشند، باید 200 مدرسه دیگر در استان احداث شود. احداث یک مدرسه در شهر قم با شاخص‌های امروز حداقل نیاز به چهار میلیارد تومان اعتبار دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com