کد خبر ۴۰۴۶۲ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
رئيس اداره متوسطه دوره اول اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

دانش‌آموزان بر اساس نياز جامعه انتخاب رشته كنند

رئيس اداره متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش‌آموزان بر اساس نياز كشور انتخاب رشته كنند و بايد به سمتي هدايت شود كه كار براي آنها فراهم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،قاسم زندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به جلسه تشریح آیین‌نامه هدایت تحصیلی اظهار کرد: انتخاب رشته دانش‌آموزان یکی از مباحث مهم دوره متوسطه آموزش و پرورش است که جلساتی به این منظور برای مسؤولان آموزش و معاونان نواحی و مناطق برگزار می‌شود تا نکات لازم برای آنها بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران متوسطه باید با مباحث انتخاب رشته آشنا شوند تا بتوانند دانش‌آموزان را راهنمایی کنند.

رئیس اداره متوسطه دوره اول اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه انتخاب رشته دانش‌آموزان آیتم‌های مختلف دارد گفت: عملکرد دانش‌آموزان در این امر تأثیرگذار است. آزمون‌های مشاوره‌ای و نمراتی که معلمان به دانش‌آموزان می‌دهند در مجموع امتیاز دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته مشخص می‌کند و بر همین اساس اولویت‌ها برای آنها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به شرایط و امکانات برای انتخاب رشته دانش‌آموزان گفت: امکاناتی به عنوان توسعه متوازن وجود دارد که دانش‌آموزان بر اساس نیاز کشور انتخاب رشته کنند و به سمتی هدایت شود که کار برای آنها فراهم باشد.

زندی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دانش‌آموزان در زمینه استعدادیابی کمک می‌کند گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مبنای شناسایی شایستگی‌های دانش‌آموزان برای انتخاب رشته طرح‌ریزی شده و انتخاب رشته در قالب هدایت تحصیلی برای آنها اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را در زمینه انتخاب آگاهانه کمک می‌کند البته عوامل درون و بیرون مدرسه‌ای در این زمینه مؤثر است تا دانش‌آموزان بتوانند انتخاب رشته مناسبی داشته باشند تا آینده درخشانی برای خود رقم بزنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com