کد خبر ۳۸۸۳۱ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱

استارت آماده‌سازی شاگردان مرفاوی برای تراکتورسواری

دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم فوتبال صبای قم برای مصاف حساس هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،در واقع تنور رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از روز پنجشنبه هفته جاری بار دیگر با استارت دیدارهای هفته یازدهم از نیم‌فصل نخست دوره شانزدهم داغ می‌شود و علاقمندان به فوتبال چندین بازی حساس را در روزهای پایانی هفته تماشا خواهند کرد.

*پایان 27 روز تعطیلی لیگ برتر و استارت هفته یازدهم جام خلیج‌فارس

27 روز تعطیلی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از هشتم آبان تا سوم آذر تثبیت صدرنشینی تیم ملی فوتبال در گروه دوم انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا را به همراه داشت و بار دیگر از این هفته در روز پنجشنبه چهارم آذر ماه لیگ برتر پیگیری می‌شود.

در چهارمین روز آذر ماه، نفت با سایپا و پرسپولیس با پیکان در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند، سپاهانی‌ها از فولاد خوزستان پذیرایی می‌کنند و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال یعنی استقلال‌صنعتی خوزستان نیز پذیرای تیم سیاه‌جامگان خراسان خواهد بود.

همچنین روز جمعه پنجم آذر ماه پدیده خراسان از ماشین‌سازی تبریز میزبانی می‌کند، صنعت نفت در آبادان پذیرای ذوب‌آهن اصفهان است، استقلال در ورزشگاه آزادی با گسترش‌فولاد تبریز مسابقه می‌دهد و در آخرین دیدار این هفته صبای قم در میهمانی تراکتورسازی تبریز به میدان می‌رود.

*2 بازی حذفی صبای قم در تعطیلات لیگ و کنار رفتن از جام آزادسازی خرمشهر

اما از آخرین بازی صبای قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تا قبل از جدیدترین مسابقه این تیم در جام خلیج‌فارس 29 روز فاصله است زیرا شاگردان عبدالصمد مرفاوی در ششمین روز آبان میزبان پدیده خراسان بودند و حالا باید پنجم آذر ماه به میهمانی تیم تراکتورسازی تبریز بروند.

البته صبای قم در تعطیلات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور چندان آرام و قرار نداشته، بلکه درگیر دو بازی از جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور بوده و بعد از جدال با تیم شهدای گروس بیجار و کسب برتری چهار بر صفر در آن مسابقه، در مرحله بعد به تیم استقلال تهران در ضربات پنالتی باخت و حذف شد.

کادر فنی صبای قم بعد از مسابقه حساس و سنگین حذفی مقابل تیم فوتبال استقلال تهران به بازیکنان اصلی این تیم استراحت و البته فرصت ریکاوری داد تا آنها خستگی 120 دقیقه بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور را از تن به در کنند.

*تعطیلی تمرینات شاگردان مرفاوی در روز اربعین

در روزی که بازیکنان اصلی صبا ریکاوری کردند، یک مسابقه دوستانه بین ذخیره‌های صبای قم و نفراتی که فرصت بازی در جام حذفی را پیدا نکرده بودند با تیم ملی فوتبال دانشجویان در نظر گرفته شد تا نفرات جانشین نیز در شرایط مسابقه آمادگی خود را برای بازی‌های آتی لیگ برتر حفظ کنند.

بعد از مسابقه دوستانه با تیم ملی دانشجویان، با تصمیم کادر فنی صبای قم تمرین روز یکشنبه این تیم به سبب همزمانی با مراسم اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا به مدت یک روز تعطیل شد تا بازیکنان صبا بعد از این استراحت بار دیگر تمرینات را از سر بگیرند.

بر این اساس، دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم فوتبال صبای قم برای بازی حساس هفته یازدهم از نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از امروز دوشنبه اول آذر ماه در زمین چمن مجموعه ورزشی هما پیگیری می‌شود و صبایی‌ها تا روز پنجشبنه که برای سفر به تبریز آماده می‌شوند، به تمرینات خود ادامه خواهند داد.

*آماده‌سازی صبایی‌ها برای سفر به پنجمین مهمانی لیگ شانزدهم

شاگردان عبدالصمد مرفاوی بعد از 6 مسابقه خانگی و چهار بازی خارج از خانه در 10 هفته سپری شده از نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باید روز جمعه هفته جاری در چارچوب دیداری حساس از هفته یازدهم جام خلیج‌فارس، برابر تراکتورسازی تبریز صف‌آرایی کنند.

در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور که تیم صبای قم با شکست در ضربات پنالتی برابر میزبان قدرتمند خود یعنی استقلال تهران از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، اما تراکتورسازان تبریزی در بازی خانگی آسان برابر تیم برق جدید شیراز با دو گل به برتری رسیدند تا به مرحله یک هشتم صعود کنند.

*9 امتیاز دستاورد صبا از 6 بازی خانگی لیگ برتر

این در حالی است که تیم فوتبال صبای قم تا قبل از سومین تعطیلی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به دلیل بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در روز نوزدهم آبان و مسابقه پنجم انتخابی جام جهانی 2018 با تیم ملی سوریه در مالزی، در 10 بازی این فصل به میدان رفته و در 20 بازی آتی خود 9 مسابقه خانگی و 11 میهمانی این فصل را پیش‌رو دارد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی تا قبل از تعطیلی جدید لیگ برتر در 6 بازی خانگی با تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، ماشین سازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا تهران، گسترش‌فولاد تبریز و پدیده خراسان رقابت کرده‌اند و چهار بازی خارج از خانه آنها در این فصل نیز در میهمانی تیم‌های فوتبال پیکان تهران، پرسپولیس تهران، سیاه‌جامگان خراسان و فولاد خوزستان انجام شده است و صبا از 10 بازی 9 امتیاز دارد و در مکان پانزدهم جدول است.

*سفر صبا به تبریز در جستجوی راهکار فرار از پائین جدول

تیم فوتبال صبای قم که هم اکنون در بین 16 تیم حاضر در شانزدهمین دوره جام خلیج‌فارس در مکان پانزدهم این فصل جای گرفته است، این هفته در تلاش برای جدایی از انتهای جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور این هفته به تبریز سفر می‌کند.

رویارویی صبای قم با تراکتورسازی تبریز از هفته یازدهم نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس روز جمعه در حالی انجام می‌گیرد که صبای قم از چهار دیدار خارج از خانه قبل دو امتیاز کسب کرده و در پنجمین میهمانی این فصل برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار می‌گیرد.

*2 امتیاز رهاورد صبای قم از 4 بازی خارج از خانه لیگ شانزدهم

فوتبالیست‌های صبای قم در چهار بازی قبل خارج از خانه خود ابتدا در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر پیکان تهران به تساوی یک بر یک دست یافتند، سپس در میهمانی هفته چهارم برابر پرسپولیس تهران یک بر صفر شکست خوردند، در هفته ششم با تیم سیاه‌جامگان خراسان به تساوی دو بر دو دست یافت و در میهمانی هفته هشتم با فولاد خوزستان دو بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

فوتبالیست‌های صبای قم که در نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در قم نخستین برد خود را در مقابل تیم سایپا تهران در هفته هفتم به دست آورده‌اند، بعد از بازگشت از میهمانی تیم تراکتورسازی تبریز، در قم پذیرای تیم استقلال تهران خواهد بود.

بازی خانگی صبای قم در مقابل تیم فوتبال استقلال تهران روز پنجشنبه یازدهم آذر ماه در حضور تماشاگران قمی علاقمند به فوتبال و هواداران صبا در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود و صبا که احتمال رویارویی با آبی‌های پایتخت در جام حذفی را نیز دارد، در هفتمین بازی خانگی از شاگردان علیرضا منصوریان میزبانی می‌کند.

*شکست‌ناپذیری صبای قم در لیگ پانزدهم برابر تراکتورسازان

اما صبای قم این هفته در حالی به میهمانی تراکتورسازی تبریز می‌رود که از دو بازی رفت و برگشت  فصل گذشته مقابل این تیم تبریزی مطرح و پر مهره چهار امتیاز در کارنامه دارد، زیرا صبای قم در بازی نیم‌فصل نخست لیگ قبل توانست در ورزشگاه یادگار امام قم با نتیجه دو بر یک تیم تراکتورسازی تبریز را شکست بدهد  و در بازی برگشت نیز در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان خود را با تساوی یک بر یک متوقف کرد.

اما دو فصل قبل که در نیم‌فصل نخست عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم بود، صبا در نیم‌فصل نخست در ورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه چهار بر دو مغلوب تراکتورسازی تبریز شد و بازی برگشت را با هدایت مهدی تارتار در ورزشگاه یادگار امام قم سه بر دو واگذار کرد.

در جدول رده‌بندی رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هم اکنون تیم تراکتورسازی تبریز با کسب 20 امتیاز در مکان دوم جای گرفته است اما تیم فوتبال صبای قم با 11 امتیاز کمتر، 9 امتیازی و در مکان دوم از انتهای جدول یعنی پانزدهم است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com