کد خبر ۳۸۸۵۶ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
با کسب مقام قهرمانی لیگ جوانان استان

هنگ نماینده قم در لیگ فوتبال جوانان ایران شد

تیم فوتبال جوانان هنگ به عنوان نماینده فوتبال استان قم در مسابقات فصل جدید لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،هر ساله رقابت‌های فوتبال قهرمانی رده‌های سنی پایه باشگاه‌های کشور در فصل زمستان و در ماه‌های بهمن و اسفند آغاز می‌شود و قهرمان استان‌ها در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی و همچنین سهمیه صعود به لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال پایه‌های کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

قهرمان استان‌ها در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، ‌جوانان و امید در قالب رقابت‌های لیگ منطقه‌ای فوتبال باشگاه‌های ایران به مصاف یکدیگر می‌روند، در حالی که تیم‌های برتر هر یک از این رده‌ها یا به دسته برتر یا به دسته اول فوتبال کشور راه پیدا می‌کنند.

از استان‌ قم نیز هر ساله تیم‌های قهرمان لیگ‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان در مسابقات باشگاه‌های کشور به میدان می‌روند و امسال نیز این اتفاق رخ خواهد داد اما به دلیل اینکه لیگ رده سنی امید در قم برگزار نمی‌شود، قم در این رده سنی سال‌های اخیر هیچ نماینده‌ای نداشته است.

یکی از تیم‌هایی که امسال با درخشش در مسابقات باشگاه‌های استان قم توانست سهمیه حضور در رقابت‌های کشوری را کسب کند، تیم فوتبال جوانان هنگ است که با قرار گرفتن بر سکوی نخست و به دست آوردن مقام قهرمانی لیگ فوتبال جوانان قم،‌ نماینده این استان در لیگ جوانان کشور شده است.

این در شرایطی است که امسال با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته مسابقات هیأت‌ فوتبال استان قم تعداد 15 تیم متشکل از نخبه‌های فوتبال قم در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های رده سنی جوانان این استان شرکت کردند و رقابت خود را در دو مرحله به شکل دوره‌ای انجام دادند.

15 تیم لیگ جوانان قم در دو گروه مقدماتی به شکل دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند و از هر گروه سه تیم مجوز صعود به مرحله نهایی بازی‌ها را کسب کردند تا بازی‌های نهایی با حضور 6 تیم برتر بار دیگر به صورت دوره‌ای پیگیری و قهرمان لیگ جوانان قم مشخص شود.

در گروه نخست مرحله مقدماتی هشت تیم آرمان‏، سفیر گفتمان، افشین، سهیل، اتحاد، پیمان، هنگ و آبادگران حضور داشتند و هر تیم حاضر در این گروه مجموعا هفت مسابقه انجام داد تا یکی از سه سهمیه صعود به مرحله پایانی مسابقات لیگ فوتبال جوانان قم را به دست بیاورد.

در گروه دوم از مرحله مقدماتی باز‌های فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم نیز هفت تیم پیام، سفید زاگرس، عقاب پردیسان، صبای قم، سیاه‌جامگان، هما و پناه‌آفرین حضور داشتند و هر تیم حاضر در این گروه 6 مسابقه برای کسب مجوز صعود برگزار کرد.

با پایان دیدارهای مرحله مقدماتی از جمع 15 تیم حاضر در مسابقات فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم، 6 تیم هنگ، هما، آبادگران، سیاه‌جامگان، پناه‌آفرین و پیمان مجوز صعود را کسب کردند و این تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی و سهمیه فوتبال قم در مسابقات جوانان باشگاه‌های کشور بازی‌های جذابی را ارائه کردند.

بازی‌های مرحله نهایی پنج هفته به طول انجامید و در شرایطی که تیم‌های آبادگران و پناه‌آفرین صدرنشین‌های دو گروه مرحله مقدماتی، ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شدند، تیم هنگ شگفتی‌ساز شد و بالاتر از دیگر رقبا، مقام قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد و نماینده قم در لیگ باشگاه‌های کشور شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com