کد خبر ۳۸۹۵۲ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
شهردار قم:

عبور قطار سریع‌السیر هزینه‌های زیادی به شهر قم تحمیل می‌کند

شهردار قم گفت: عبور قطار سریع‌السیر از داخل شهر هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده در حالی که می‌توان راهکارهای دیگری را در این زمینه به کار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مصاحبه رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث راه آهن و خط ریلی داخل شهر قم اظهار کرد: آقای لاریجانی در مصاحبه گفت که اگر قرار باشد ورود قطار سریع السیر به داخل شهر قم به صورت تونل باشد، هزینه‌های زیادی را متوجه دولت می‌کند و با توجه به طول خط هزینه‌های بالایی در بر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسیر داخل شهری ریل راه آهن قم طولانی است، افزود: طرح این پروژه نیز بسیار عظیم و پیچیده هست و به همین ترتیب هزینه‌ها را بالا می‌برد.

شهردار قم با اشاره به پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ایستگاه جمکران به خط سریع السیر قم تصریح کرد: با این کار تغییر در سرعت قطار ایجاد نشده و مترو به این ایستگاه پیوند می خورد و نهایتا شرایط بهتری برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این نظر دیگر قطار سریع السیر وارد شهر قم نخواهد شد، ادامه داد: نظر دیگر این بود که قطار وارد ایستگاه مرکزی شهر قم شود که رئیس مجلس این مسئله را وارد ندانست و دیگر نمایندگان مردم قم نیز بر این مسئله تاکید دارند که قطار وارد شهر نشود.

سقائیان‌نژاد در واکنش به این مسئله که برخی پروژه‌های شهری قم متوقف بر تعیین تکلیف خط ریل راه آهن داخل شهر است، افزود: مشکلات بلوار شهید کبیری در این خصوص برطرف شده و تکمیل این پروژه در دستور کار شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار بود قطار از داخل شهر قم عبور کند باید قریب به 12 تقاطع غیرهمسطح روی ریل احداث می‌شد، ادامه داد: هر کدام از این پروژه ها قریب به 60 میلیارد اعتبار نیاز داشت که مجموعا اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان باید در این زمینه هزینه می‌شد.

شهردار قم تصریح کرد: البته نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی باید قطعی شده و به مرحله اجرا برسد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com