کد خبر ۳۹۲۵۳ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی قم خبر داد

کاهش نسبی دما در استان قم

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: طی روزهای آتی کاهش نسبی دما را در استان شاهد هستیم، همچنین در این مدت غبارآلودگی را در قم نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آب و هوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز وضعیت هوای استان نیمه ابری در برخی از ساعات با افزایش ابر همراه است و در برخی از نقاط استان قم شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز احتمال بارش باران بیشتر در جنوب و جنوب غرب استان قم است، امروز جهت باد در استان شمال غربی و با حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و امروز حداقل دمای استان قم 6 درجه و حداکثر دما هم 15 درجه خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: فردا وضعیت هوای استان نیمه ابری به تدریج با کاهش ابر و وزش باد شدید است، فردا جهت باد در استان قم شمال غربی و با حداکثر سرعت 55 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، فردا کمترین دمای استان سه درجه و بیشترین دمای استان قم 13 درجه خواهد بود.

قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قم در روز چهارشنبه اضافه کرد: در این روز هوای استان صاف در برخی از ساعات با وزش ملایم باد همراه است، در روز چهارشنبه جهت باد در استان قم شمالی و با حداکثر سرعت 35 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و حداکثر دمای استان 12 درجه و حداقل دما صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی کاهش نسبی دما را در استان قم شاهد هستیم، همچنین در این مدت غبارآلودگی را در استان نداریم؛ طی دو روز اخیر هم در شهر قم یک دهم میلی‌متر باران در شهر قم و هشت دهم میلی‌متر بارش در شهر قنوات گزارش شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: تا اوایل هفته آینده جو پایداری را در کشور داریم، این مسئله موجب می‌شود که طی روزهای آتی بارش باران را در استان نداشته باشیم.

قاضی با اشاره به وضعیت بارش باران در استان قم خاطرنشان کرد: از اول مهرماه تاکنون 35 میلی‌متر بارش در استان داشتیم، سال گذشته از ابتدای مهرماه تا پایان دی‌ماه 57 میلی‌متر بارش در استان قم رخ داد، در حالی که در میانگین بلندمدت این رقم 67 میلی‌متر بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com