کد خبر ۳۹۲۵۵ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم خبر داد

برگزاری 4 دوره مربیگری و داوری تکواندو در قم

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم از برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری و داوری این رشته ورزشی با حضور مربیان و داوران تکواندو قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: به میزبانی هیات تکواندو استان قـم ابتدا شاهد برگزاری دوره مربیگری درجه دو تکواندو بودیم و این دوره در سطح درجه دو کشور به مدت هفت روز با حضور مربیانی از استان‌های مختلف در قم برگزار شد.

وی با اشاره به حضور مربیان 17 استان در این دوره آموزشی به میزبانی خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده شهر قم، بیان کرد: مجموعا در این دوره مربیگری درجه دو 41 مربی از استان‌های لرستان، فارس، خراسان‌رضوی، گیلان، قزوین، مازندران حضور داشتند.

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم بیان کرد: همچنین میزبان مربیانی از سایر استان‌ها نظیر آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، کردستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، تهران، زنجان، قزوین، یزد و قم بودیم و این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی به مدت هفت روز به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی مربیگری، زیر نظر چهار مدرس رسمی فدراسیون تکواندو یعنی مرتضی کریمی و حامد سلیمی از استان تهران، یدالله رضوانی و علیرضا مردانی از استان اصفهان به فراگیری علم روز مربیگری پرداختند و در روز پایانی با برگزاری آزمون تئوری و عملی، این دوره پایان یافت، ضمن اینکه محمدصادق حیدرزاده به عنوان مدیر دوره، مسئولیت برگزاری دوره را بر عهده داشت.

جمشیدی در ادامه به حضور داورانی از استان‌های مختلف در دوره داوری این رشته به میزبانی قم اشاره و بیان کرد: بعد ا پایان دوره مربیگری، با حضور تعداد 41 داور از 11 استان‌ کشورمان میزبان دوره داوری درجه دو کشوری در بخش کیوروگی بودیم.

وی یاد آور شد: این دوره داوری کیوروگی در سطح درجه دو کشوری به مدت چهار روز به میزبانی هیات تکواندو استان قم در خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده برگزار شد و حمید اسداللهی داور درجه یک بین‌المللی فدراسیون از استان تهران به عنوان مدرس در این دوره حضور داشت.

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم افزود: دوره داوری کیوروگی درجه دو در سطح کشور با حضور مربیانی از استان‌های فارس، مازندران، اصفهان، گیلان، سمنان، آذربایجان‌غربی، قزوین، چهار محال و بختیاری، همدان، خراسان‌جنوبی و قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و در پایان با برگزاری آزمون کتبی و عملی، شرکت کنندگان ارزیابی شدند.

وی به اجرای طرح یک‌ماهه صدور رایگان کارت گلوبال برای تکواندوکاران کمتر از 12 سال در این استان اشاره و عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با فدراسیون جهانی تکواندو، ثبت‌نام کارت گلوبال سال 2017 برای تکواندوکاران خردسال کمتر از 12سال به مدت یک ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان خردسال می‌توانند از طریق طرح رایگان یک ماهه با عنوان جی. ام. اس به عضویت سیستم گلوبال فدراسیون جهانی درآیند، ضمن اینکه تمامی متقاضیان باید تا پانزدهم بهمن‌ماه مدارک مورد نیاز را ارائه کنند.

وی در پایان به برگزاری دوره تئوری مربیگری درجه سه ویژه زنان تکواندو قم اشاره کرد و گفت: دوره تئوری مربیگری در سطح درجه سه به مدت هشت روز در گروه زنان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم و به میزبانی هیات تکواندو در سالن جلسات مجموعه ورزشی تختی قم برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com