کد خبر ۳۹۲۹۸ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
رئیس سازمان صنعت خبر داد

پرداخت 213 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به 268 واحد تولیدی در استان تسهیلات رونق تولید به مبلغ 213 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: این سازمان یکی از سازمان‌های عریض و طویل استان قم است که وظایف خطیری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم رسیدگی به مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که بر اهمیت این دستگاه اضافه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند، ایشان در نخستین سخنرانی خود در حرم رضوی به بحث لزوم حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی پرداختند.

ذاکری با اشاره به حمایت وزارت صنعت از واحدهای تولیدی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال هدف مهمی را دنبال می‌کند، این هدف احیای هفت هزار و 500 واحد تولیدی در کشور با تزریق 16 هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: 11 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است، از جمله این موارد می‌توان به لزوم حمایت از تولید، ضرورت خرید کالای ایرانی و مبارزه با کالای قاچاق اشاره کرد و این سازمان برای عملی کردن این موارد تلاش می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه پس از ابلاغ سیاست‌های رونق تولید، ستادی برای این مسئله در استان تشکیل شد گفت: اتفاقی که در اواخر سال 93 و سال 94 شاهد آن بودیم، کاهش واحدهای تولیدی در کشور و استان قم بود.

ذاکری با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: در گذشته اطلاعات دقیقی از این واحدها نداشتیم، در حالی که برای برنامه‌ریزی نیاز به اطلاعات دقیق است، در این راستا دو هزار و 600 واحد تولیدی استان را پایش کردیم که از این تعداد، دو هزار واحد تولیدی در استان قم در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش صنعت استان قم احصاء شده است، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان بازار فروش و رکود بازار است. یکی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی است و توجه به این سیاست‌ها می‌تواند کشور را از رکود خارج کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید در زمینه استفاده از کالای داخلی در کشور و استان فرهنگ‌سازی کنیم، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست، بلکه آحاد مردم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

ذاکری با اشاره به ضرورت استفاده از کالای داخلی در استان قم اظهار کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و از کالای داخلی استفاده کرده و از مصرف کالای خارجی خودداری کنیم و رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید زیادی داشته‌اند.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان قم با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی مواجه هستند، ستاد رونق در استان هزار و 166 مصوبه داشت و در این ستاد به مشکلات 992 واحد تولیدی استان قم رسیدگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 961 واحد تولیدی در استان تقاضای دریافت تسهیلات رونق تولید را داشتند از این میان 269 واحد در حوزه کشاورزی فعال هستند. تاکنون به 268 واحد تولیدی در استان به مبلغ 213 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف دولت از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، حفظ شرایط موجود و افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com