کد خبر ۳۹۳۱۵ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳
آیت‌الله هاشمی شاهرودی خواستار شد

ضرورت بررسی عالمانه سیره سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار(ع)

عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری گفت: بهره‌برداری از سیره ائمه اطهار(ع) و اشاره به حجیت سیره ایشان برای همه انسان‌ها و در همه اعصار باید از سوی حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در ابتدای درس خارج فقه خود ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسن عسکری سلام الله علیه، با اشاره به کم‌کاری حوزه‌های علمیه در عرصه پژوهش و تحقیق در باب سیره ائمه هدی بر لزوم بررسی‌های عالمانه در بعد سیره عملی امامان معصوم در مباحث حوزوی تاکید کرد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از سیره معصومین و اشاره به حجیت سیره ایشان برای همه انسان‌ها و در همه اعصار گفت: تفسیر عصمت و علم غیب به‌گونه‌ای که مانع استفاده از سیره ایشان شده و از جریان هدایت آن انوار الهی در مسیر زندگی جلوگیری کند امری اشتباه است.

استاد حوزه علمیه با بر شمردن سیره مختلف امامان در عرصه‌های متفاوت، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های قابل استفاده و هدایت بخش در زندگی معصومین را سیره جهادی، اجتماعی و سیاسی ایشان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه امامان معصوم در سیره جهادی خود به مقابله با کفر و الحاد پرداخته بودند، به توجه بر نحوه رفتار و سیره هر یک از ائمه هدی در این جریان مقابله با کفر و استکبار در جامعه علمی و حوزوی را ضروری دانست.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی سیره هر یک از معصومین را بخشی از منظومه عملی و سیره سیاسی و اجتماعی همه معصومین برشمرد و گفت: این منظومه هدف واحدی را دنبال کرده و شناخت سیره فردی و جمعی ایشان در گرو تجزیه و تحلیل عالمانه تاریخ این بزرگواران است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com