کد خبر ۳۹۳۹۲ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
عضو شورای اسلامی شهر قم:

پیش‌بینی کوچه‌هایی با عرض ۸ متر جفا در حق مردم قم است

عضو شورای اسلامی شهر قم پیش‌بینی کوچه‌هایی با عرض هشت متر در طرح تفصیلی شهر قم را جفا در حق مردم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،نعمت الله عواطف رستمی شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قم در جریان بررسی طرحی به منظور تفکیک یکی از اراضی موجود در حاشیه بلوار جمهوری اسلامی اظهار کرد: اگر در طرح تفصیلی شهر قم کوچه‌هایی با عرض هشت متر در نظر گرفته شده است این جفا در حق مردم قم است.

وی با بیان اینکه در گذشته در هر کوچه تنها چند خانواده صاحب خودرو بودند،‌ اضافه کرد: امروز هر خانواده حداقل یک خودرو دارد و در بعضی خانواده‌ها تمام اعضای خانواده صاحب خودرو هستند، در چنین شرایطی با پارک یک خودرو در کوچه خودروهای دیگر به سختی می‌توانند از کنار آن عبور کنند.

عواطف رستمی با بیان اینکه باید در جریان صدور پروانه‌های ساختمانی و تفکیک اراضی مصلحت ۱۰۰ سال آینده شهر را در نظر بگیریم، افزود: پیش‌بینی کوچه‌ای با عرض هشت متر برای خیابان‌های شهر مناسب نیست.

در مقابل مصطفی سعادت‌طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در برخی از کشورهای اروپایی به منظور تردد خودرو در کوچه‌های با عرض اندک خودروهایی با عرض 1.1 متر ساخته می‌شود، گفت: در چنین محله‌هایی یک پارکینگ در ابتدای کوچه در نظر گرفته می‌شود تا خودروها در آنجا پارک شود.

وی با بیان اینکه برای بافت‌های جدیدی که در شهر قم ایجاد می‌شود حداقل عرض شوارع ۱۲ متر لحاظ شده است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی اجازه تعریض شوارع در بافت تاریخی وجود ندارد و حداقل عرض شوارع در این مناطق حتی به چهار متر می‌رسد.

سعادت‌طلب با بیان اینکه پیش‌بینی طرح تفصیلی برای مناطق گوناگون متنوع است، افزود: ضوابط مختلفی برای کوچه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com