کد خبر ۳۹۴۵۸ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
آیت‌الله سعیدی در نماز جمعه قم:

آتش‌نشانان جهادی مخلصانه را به منصه ظهور گذاشتند/مردم بحرین وارد مرحله جدید از مبارزات شدند

امام جمعه قم با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: آتش نشانان در این حادثه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و این حادثه غمبار ما را داغدار کرد ولی جهادی مخلصانه برای مجاهدان فی سبیل الله و پلی برای ورود به بهشت الهی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار کرد: بزرگ‌ترین افتخار مؤمنین ایمان به خدا و رسول خدا بوده و تشکیل حکومت اسلامی افتخاری ارزنده است و این در حالی است که از سوی دشمنان این اقدام جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کفار می‌خواهند از هر راهی که می‌توانند به مسلمانان لطمه بزنند، تصریح کرد: در چنین شرایطی برخی ارتباط مخفیانه با دشمنان اسلام برقرار می‌کنند و دست دوستی می‌دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ارتباط مخفیانه با دشمنان خلاف شرع است، گفت: کفر ستیزی و استکبار ستیزی از اصول مسلم اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: رهبری از ایشان به عنوان رفیق دیرین و همراه دوران مبارزات یاد کردند؛ مقام معظم رهبری به رسم رفاقت و وفا پیام تسلیت صادر کردند، بر پیکر ایشان نماز خواندند و همچنین مجلس بزرگداشتی برگزار کردند، ما نیز برای ایشان غفران و رحمت الهی را از خداوند مسألت می‌کنیم.

آیت الله سعیدی به حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمانی در تهران اشاره کرد و گفت: این حادثه مایه اندوه و نگرانی رهبر معظم انقلاب، مردم و مسوولان و خانواده‌های داغدار شد.

وی گفت: آتش نشانان در این حادثه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ این حادثه غمبار ما را داغدار کرد ولی جهادی مخلصانه برای مجاهدان فی سبیل الله و پلی برای ورود به بهشت الهی بود.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام تصریح کرد: کسی که مسلمانان را از سیل و آتش نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود.

وی ادامه داد: از مسؤولان می‌خواهیم به تلاش مجاهدانه ادامه داده و از کسانی که در محل حادثه تجمع کردند می‌خواهیم متفرق شده و روند امدادرسانی را با خلل روبه رو نکنند.

سعیدی به پیام مقام معظم رهبری به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اشاره کرد و گفت: رهبری تاکید کردند که بر محیط پیرامونی خود اثر گذاشته و با گفتار و عمل خود دین را تبلیغ کنند و این فرمایش رهبری برگرفته از کلام امام صادق(ع) است.

وی با اشاره به حملات وحشیانه سعودی‌ها به مردم شجاع و مقاوم یمن تاکید کرد: در پی تجاوز وحشیانه سعودی‌ها، کمبود شدید غذا مشکلی است که بر مردم مظلوم یمن تحمیل شده است و روزانه ده‌ها نفر به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند ولی مردم این کشور همچنان شجاعانه در حال مقاومت هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به رژه بانوان یمنی با حجاب کامل و در حالی که اسلحه همراه داشتند اشاره کرد و گفت: مردم این کشور مصمم و مقاوم آماده مبارزه با متجاوزین هستند.

وی به جنایت جدید آل خلیفه اشاره کرد و افزود: اعدام سه نفر از جوانان شیعه بحرینی مردم را وارد مرحله جدیدی از مبارزه کرده است؛ آل خلیفه به مطالبات مردم بی توجه بوده و می‌خواهند صدای مردم را در نطفه خفه کنند و ان شاءالله در آینده شاهد پیروزی مسلمانان مقاوم بحرین خواهیم بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com