کد خبر ۳۹۶۰۷ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی قم مطرح کرد

اجرای ویژه برنامه‌های بسیج دانشجویی همزمان با دهه فجر

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی قم از برگزاری نشست سیاسی بازخوانی انقلاب اسلامی، نمایشگاه پوستر انقلاب، کوهپیمایی دختران دانشجو و کرسی آزاداندیشی با موضوع برجام همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،داوود محبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه دهه فجر مبدا انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این دهه برای نسل دوم و سوم انقلاب ناشناخته مانده در حالی که رخدادهای این ایام در طول تاریخ کم‌نظیر بوده و رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیاری برای خلق آنها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهدای بسیاری برای پیروزی انقلاب اسلامی جان داده‌اند، اضافه کرد: بدون سرمایه‌گذاری برای دهه فجر نمی‌توانیم آموزه‌های انقلاب اسلامی را به شیوه مطلوب به بدنه جامعه منتقل کنیم و انقلاب به عنوان یک پدیده کم‌نظیر در طول تاریخ باید به نسل‌های جدید معرفی شود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی قم بر بازخوانی انقلاب اسلامی برای دانشجویان تاکید کرد و گفت: مسؤولان باید فرمایشات رهبری در تاریخ 12 آذرماه سال 79 را مورد توجه قرار دهند چراکه ایشان در این تاریخ هدف انقلاب اسلامی را تحقق اهداف الهی دانستند و بر توجه به رسالت‌های فردی و اجتماعی افراد در این مسیر تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی برنامه‌های بسیاری را در دهه فجر و بعد از این دهه برنامه‌ریزی کرده که برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های بصیرتی، انتشار نشریه، کوهپیمایی دختران دانشجو و کارگاه توانمندسازی به مناسبت بازخوانی انقلاب اسلامی برای 100 دانشجو بخشی از این برنامه‌هاست.

محبی از برگزاری نشست یک روزه سیاسی برای بازخوانی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی قم یاد کرد و گفت: در دهه مبارک فجر با جمعی از خانواده‌های شهدای دانشجو به ویژه دانشجویان مدافع حرم دیدار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: اجرای برنامه کوهپیمایی ویژه 80 نفر از دختران دانشگاه آزاد اسلامی در 21 بهمن‌ماه، برگزاری جشن انقلاب در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضرت معصومه(س) در 18 بهمن‌ماه، برگزاری جشن انقلاب ویژه دانشجویان دانشگاه قم در 16 بهمن‌ماه و اجرای کرسی آزاداندیشی با موضوع برجام در دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با 20 بهمن‌ماه بخشی از اقدامات بسیج دانشجویی قم خواهد بود.

محبی با اشاره به برپایی نمایشگاهی با موضوع پوستر انقلاب از 12 الی 23 بهمن‌ماه در دانشگاه قم عنوان کرد: پنجشنبه 21 بهمن‌ماه نیز به منظور تجدید بیعت دانشجویان با شهدا، مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای مدفون در دانشگاه‌های پردیس فارابی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه قم برگزار می‌شود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: برگزاری اردوی یک روزه بازدید از موزه عبرت تهران ویژه دانشجویان دانشگاه قم در 17 بهمن‌ماه و انتشار ویژه‌نامه رصد از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه قم برای دهه فجر است.

وی با بیان اینکه نشست سیاسی و تشکیلاتی اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان برگزار شد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام خواجوی و حاتمی‌راد در این نشست سخنرانی کردند.

محبی از اکران فیلم یتیم خانه ایران و برخی از فیلم‌های برتر جشنواره عمار در دانشگاه‌های مختلف استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی مختلف از جمله مسابقه کتابخوانی با موضوع اقتصاد مقاومتی و مسابقه بهترین عکس دانشجویی از راهپیمایی 22 بهمن توسط بسیج دانشجویی دانشگاه قم دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف استان برنامه‌های مطلوبی را ویژه دهه فجر در دستور کار خود قرار داده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در این دهه همانند سال‌های گذشته دانشجویان را با آموزه‌های انقلاب اسلامی به شیوه مطلوبی آشنا کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com