کد خبر ۳۹۸۲۶ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
در جلسه شورای شهر قم مطرح شد

از ادامه برخورد با کارناوال های هنجارشکن تا تقدیر از پلیس‌های خوش برخورد

حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در جلسه شورای اسلامی شهر قم با مطرح شدن درخواست‌های اعضای شورا از راهنمایی و رانندگی به ویژه تعامل بیشتر این نهاد با مردم همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،در این جلسه که شنبه شب برگزار شد، سرهنگ پوربافرانی با ارائه گزارشی از وضعیت راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: خدمات انتظامی راهور شهر قم در 9 ایستگاه انجام می‌شود.

وی افزود: بخش خدمات فنی مهندسی و اداری هم شامل رسیدگی به تخلفات، اجراییات، صدور گواهی‌نامه‌های رانندگی، شماره‌گذاری و ... است.

پوربافرانی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته 74 فقره تصادف فوتی با 75 نفر فوتی در استان قم رخ داده است، افزود: بر این اساس شاهد کاهش تصادفات در حوزه درون شهری بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خارج از شهر شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم بیان کرد: در محور جعفریه تصادفات ناگواری رخ داده است که باید فکری اساسی برای این محور کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به تحلیل صورت گرفته پیرامون تصادفات شهری قم خاطرنشان کرد: 35 درصد تلفات تصادفات مربوط به فوتی‌های 60 سال به بالا است که به دلیل تردد و عدم استفاده از محل‌های در نظر گرفته شده رخ داده است.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز شهر قم احصا شده و مبادی مربوطه اعلام شده است، افزود: این نقاط در بلوار غدیر، خیابان امام،‌ خیابان غدیر، خیابان آذر و بلوار شهید خدا کرم قرار دارند.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته درکشور وصول مبالغ از محل جرائم شهری 10 میلیارد تومان و از محل جرائم برون‌شهری 20 میلیارد تومان بوده است که لازم است استانداری قم به منظور وصول سهم شهر قم اقدام و پیگیری کند.

وی از فعالیت 20 آموزشگاه پایه سه، چهار آموزشگاه موتورسواری، سه آموزشگاه پایه یک و یک آموزشگاه وسایل ویژه در شهر قم خبر داد و گفت: بر اساس سهمیه قم این آمار قابل ارتقاء نیست و حجم درخواست‌ها و استقبال مردم از این مراکز در حال افزایش است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از شهردار قم به دلیل همکاری در مباحث ترافیک و پشتیبانی ترافیکی تقدیر کرد.

در این جلسه همچنین برخی از اعضای شورای شهر قم نظرات خود را در مورد فعالیت پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کردند.

ملکی عضو شورای شهر با بیان اینکه جرائم نبستن کمربند ایمنی صورت خوشی ندارد، افزود: باید مشخص شود تلفات ناشی از نبستن کمربند چه میزان است.

وی ادامه داد: جرائم مقابل بیمارستان و در ساعات نماز جمعه و جماعات برای بحث‌های دینی تبعات منفی دارد.

احمدی عضو دیگر شورای شهر قم از تردد موتورسواران در مسیرهای ویژه اتوبوس انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام روحانی نیز ضمن تقدیر از دستورالعمل صادرشده در زمینه ساماندهی کاروان‌های عروسی که موجب مسدود شدن خیابان‌ها می‌شوند، اظهار کرد: برخی از مواقع در زمان ترافیک در میدان‌ها و تقاطع‌ها، ماموران راهنمایی و رانندگی تنها نظاره‌گر هستند.

عابدینی‌پور دیگر عضو شورای شهر هم خواستار تدوین طرح جامع کاهش تلفات خیابانی و جاده‌ای شهر قم شد و گفت: درخواست مردم این است که عوارض شهرداری به صورت نقدی در محل پلاک‌گذاری اخذ شود.

عواطف رستمی با اشاره به حضور زائران پرشمار در شهر قم خواستار مساعدت و همکاری ماموران راهنمایی و رانندگی با زائران شد.

ذاکریان نیز با بیان اینکه قم شهر مناسبت‌ها است و در اکثر مناسبت‌ها پرسنل راهور به صورت شبانه روزی در خیابان‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: آنان در اوقات مختلف زحمات زیادی متحمل می شوند و در نتیجه کشته‌های ترافیکی با وجود افزایش خودروها رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل عمومی باید مسیرهای ویژه اتوبوس برای اتوبوس باز باشد،‌ افزود: در ترافیک خیابان صفاییه حتی اتوبوس‌ها نمی‌توانند عبور کنند و اگر محدودیتی قرار است قائل شویم باید خودروهای عبوری از سمت چهارراه شهدا متوقف شوند.

ذاکریان هدف از جریمه را بازدارندگی برشمرد و ادامه داد: در صورت راه‌اندازی سامانه پیامکی و اطلاع‌رسانی به موقع جرائم این بازدارندگی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در پلیس راهنمایی و رانندگی زحمات زیادی کشیده می‌شود، گفت: اگر دوربین‌های کنترل ترافیکی در کل سطح شهر نصب شود زحمات ماموران کم می‌شود.

سعادت‌طلب عضو دیگر شورای شهر قم پیشنهاد کرد برخورد وانت بارهای فروشنده میوه با جدیت دنبال شود.

وی افزود: به عنوان مثال در خیابان استخر در کنار میدان ۷۲ تن با عرض کم شاهد پارک دوبل میوه‌فروش‌ها و سد معبر هستیم.

مقیمی دیگر عضو شورای شهر هم از برخورد مناسب برخی از ماموران راهنمایی و رانندگی تقدیر کرد.

بختیاری با بیان اینکه بعضی خودروها آلایندگی مشهودی دارند، اضافه کرد: باید با مالکان این خودروها جدی‌تر برخورد شود و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

ملایی هم اظهار کرد: برخی اوقات شاهد هستیم که سیستم حمل و نقل عمومی از امکانات جانبی‌ استفاده می‌کنند که زیبنده نیست مثل اگزوز نامناسب یا پرده داخل خودرو و استفاده از لامپ زنون، با توجه به حساسیت ویژه برای وسایل حمل و نقل عمومی، مناسب است نظارت بیشتری بر این دسته از وسایل صورت گیرد.

بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین ناجا و شهرداری وجود دارد از تلاش ماموران راهنمایی و رانندگی تقدیر کرد.

در پایان پوربافرانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با بیان توضیحاتی در مورد مسائل مطرح شده گفت: در اطراف مساجد و حسینیه‌ها نیم ساعت قبل تا نیم ساعت بعد نماز جریمه انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به پیگیری موضوع برخورد با کاروان‌های عروس مسدودکننده خیابان‌ها از سوی دادستان قم اظهار کرد: حتی دادستان قم از من خواسته است که این دسته ماشین‌های عروس را توقیف کنم و حتی برای چنین افرادی دستور جلب صادر می‌شود.

وی درمورد برخورد با وانت‌بارهای میوه‌فروش خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در هسته مرکزی انجام شده است و این کار باید فاز به فاز انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم اجرای پروژه‌های عمرانی را موجب ایجاد ترافیک در برخی شوارع دانست و اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث شهرداری، وضعیت ترافیکی ساماندهی شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com