کد خبر ۳۹۸۴۷ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد

پرداخت 122 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به بیش از 11 هزار نفر

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سال جاری 10 هزار و 826 نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج معرفی شده‌اند اما آمار تسهیلات پرداختی بیش از 11 هزار مورد با اعتباری بالغ بر 122 میلیارد و 160 میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مجید آوری‌فرد دوشنبه شب در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در تامین منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به آمار بالای تورم و تفکیک میان منابع بانک‌ها مشکلاتی در تامین تسهیلات قرض‌الحسنه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج معادل 10 میلیون تومان برای افراد عادی و 20 میلیون تومان برای ایثارگران واکنش برخی بانک‌ها را به دنبال داشته است اما برخی بانک‌ها با انجام مذاکرات لازم سهمیه‌های خود را افزایش داده تا بتوانند پاسخگوی نیازهای استان باشند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه در سال جاری12 هزار و 522 نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ازدواج بوده‌اند، تصریح کرد: تا پایان بهمن‌ماه هزار و 696 نفر در صف پرداخت تسهیلات ازدواج بوده‌اند اما طی روزهای آینده این آمار به صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 هزار و 826 نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج به شعبه‌های مختلف بانک‌های استان معرفی شده‌اند اما آمار تسهیلات پرداختی بیش از 11 هزار مورد با اعتباری بالغ بر 122 میلیارد و 160 میلیون تومان است چرا که بخشی از تسهیلات پرداختی برای درخواست‌های سال گذشته بوده است.

آوری‌فرد با اشاره به اینکه امسال 95 درصد افرادی که ثبت‌نام کرده موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، عنوان کرد: برخی بانک‌ها دو یا سه برابر سهمیه خود در پرداخت تسهیلات مشارکت داشته و در مجموع نزدیک به 300 نفر از ایثارگران وام‌های 20 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com