کد خبر ۳۵۵۸۳ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی قم: خانه تاریخی یزدان پناه برای بازدید مسافران نوروزی تجهیز می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: طبق اقدام های صورت گرفته و فعالیت بخش خصوصی، خانه تاریخی یزدان پناه در قم برای بازدید مسافران نوروزی تجهیز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در بازدید از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات افزود: خانه تاریخی یزدان پناه به معرفی بخش های مختلف این خانه تاریخی پرداخته است و تا عید نوروز و بازدید عموم علاقه مندان تجهیز خواهد شد.


وی اضافه کرد: خانه تاریخی یزدان پناه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است تا با تجهیز آن در فاز اول به یک مجموعه پذیرایی، فرهنگی و در فاز دوم به مجموعه اقامتی و هتل سنتی تبدیل شود که در سال جدید شاهد بهره برداری از فاز اول آن خواهیم بود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در حال حاضر سه میلیارد ریال جهت بازساری و تجهیز این اثر تاریخی هزینه شده است.


رضایی با اشاره به اینکه خانه تاریخی یزدان پناه مربوط به دوره قاجار است گفت: این خانه تاریخی در شهر قم خیابان 19 دی قرار دارد که در اوایل سال 1382 با شماره 9151به ثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم رسیده است.


وی افزود: خانه های تاریخی ثبتی در قم با تعامل مالکان توسط این اداره کل مرمت و احیا می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه تورهای قم گردی و طبیعت گردی در استان قم فعال است گفت: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم و تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی تورهای قم گردی، طبیعت گردی، کویرنوردی و بوم گردی را اجرا می کنند.


وی افزود: بازدید از خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، تپه قلی درویش، مقابر گنبد سبز، تیمچه بازار، خانه ملاصدرا و سایر اماکن تاریخی و گردشگری ازجمله برنامه های تورهای قم گردی است.


دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات در محل دائمی نمایشگاه های استان قم برپا بود که شامگاه جمعه با حضور استاندار قم به کار خود پایان داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com