کد خبر ۳۳۸۷۳ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
مدیرکل تأمین‌اجتماعی قم خبرداد:

پرداخت ۵۶۸‌میلیون‌تومانی کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در قم

مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: امسال تعداد ۳۱۱ بیمه‌شده قمی درمجموع مبلغ ۵۶۸ میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه ازدواج دریافت کردند که این رقم نسبت به سال گذشته ۵۵ و هفت‌دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، از اعطای کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت پوشش تأمین اجتماعی  خبر داد و اظهار داشت: افرادی که برای نخستین‌بار داشتن 720 روز سابقه کار در 5 سال قبل از تاریخ ازدواج، پرداخت حق بیمه در این مدت، عدم قطع ارتباط بیمه‌شده با کارفرما در تاریخ ازدواج، نخستین ازدواج و دائمی‌بودن خود را به‌ثبت رسانده‌اند شامل این کمک‌هزینه می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم بابیان اینکه در صورت بیمه‌بودن زوج این کمک‌هزینه به هر دو تعلق می‌گیرد، افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و ارائه تصویر و اصل سند ازدواج، شناسنامه زوجین و تعهد کتبی مبنی بر اولین ازدواج اقدام به دریافت کمک‌هزینه کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌هزینه ازدواج تنها به فرد بیمه‌شده اصلی تعلق می‌گیرد خاطرنشان کرد: افراد تحت تکفل اعم از فرزندان بیمه‌شده اصلی شامل این طرح نمی‌شوند، همچنین بیمه‌شدگان اختیاری و مشاغل آزاد نیست شامل این طرح نیستند.

به گفته موسوی، در سال جاری تعداد 311 بیمه‌شده قمی درمجموع مبلغ 568 میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه ازدواج دریافت کردند که این رقم نسبت به سال گذشته 55 و هفت‌دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.


منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com