کد خبر ۳۹۹۳۳ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تاکید کرد

لزوم تعیین اعتبارات دولتی برای آموزش مهندسان کشاورزی

عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های دولتی آموزش کارشناسان را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: اعتبارات لازم باید در این حوزه پیش‌بینی شود تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی بیگی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان قم به دنبال رقابت در محصولات بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در راستای رسیدن به جایگاه‌های برتر باید از توان کارشناسی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی حضور کارشناسان در عرصه‌های مختلف کشاورزی را لازم دانست و اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به عنوان یک تشکل تخصصی سبب می‌شود که کشاورزی به سمت فعالیت‌های علمی حرکت کند به همین علت اکنون در استان قم واحدهای مختلف از توان کارشناسی استفاده می‌کنند و مدیران فنی نیز کاهش چالش‌ها در واحدها را رقم زده‌اند.

عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با تاکید بر اینکه تناوب قیمت‌ها ضرر و زیان بسیاری برای واحدهای بخش کشاورزی به دنبال دارد، تصریح کرد: واحدهایی که دارای مهندسان فنی بوده با افزایش بهره‌وری با چالش خاصی مواجه نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای برتر به جای استفاده از کارگران به دنبال استفاده از مهندسان متخصص هستند، عنوان کرد: علم کشاورزی همانند دیگر علوم در حال پیشرفت است به همین علت کارشناسان و مهندسان باید علم خود را به روز کرده تا بتوانند به شیوه مطلوب تاثیرگذار باشند.

بیگی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با استفاده از ظرفیت‌های دولتی آموزش کارشناسان را به صورت جدی دنبال می‌کند، اظهار کرد: اعتبارات لازم باید در این حوزه پیش‌بینی شود تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خاطرنشان کرد: اکنون افراد بسیاری در حوزه کشاورزی برای فارغ‌التحصیل شدن تلاش می‌کنند در حالی که از دو هزار و 400 عضو سازمان نزدیک به هزار و 200 نفر بیکار یا در بخش‌های غیر تخصصی خود مشغول هستند به همین علت باید تدابیر لازم برای اشتغال این افراد اندیشیده شود.

بیگی الزام واحدهای تولیدی به استفاده از توان مهندسان را یکی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری مهندسان بخش کشاورزی برشمرد و گفت:‌ شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز خود را از سازمان نظام مهندسی دریافت نمی‌کنند در حالی که عضو این سازمان هستند و سازمان می‌تواند رفع مشکلات آنها را به شیوه مطلوبی دنبال کند.

وی اجرای طراح ناظرین زیست محیطی واحدهای صنعتی را یکی از دستاوردهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خواند و تصریح کرد: طرح‌های جامع مسؤولان فنی صنایع غذایی، تغییر الگوی کشت، مسؤولان فنی محیط زیست و منابع طبیعی و اقتصاد مقاومتی در کشاورزی به صورت ویژه توسط این سازمان پیگیری شده است.

همچنین در ادامه این مراسم یکی از کارشناسان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه نزدیک به 40 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از بانوان هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت بانوان متخصص در استان استفاده شود تا این افراد در خارج از استان مشغول نباشند چرا که بانوان متخصص می‌توانند در حوزه تحقیقات و پژوهش تاثیرگذار باشند.

رویا اکبری با بیان اینکه استفاده از تولیدات محصولات گلخانه‌ای باید مورد توجه مسؤولان استانی قرار گیرد، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تولیدات مطلوبی در گلخانه‌ها دارند اما برای فروش آنها با مشکل مواجه هستند که امیدواریم برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com