کد خبر ۳۹۹۳۱ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
فعال بخش کشاورزی:

تقویت واحدهای بخش کشاورزی بدون حمایت امکان‌پذیر نیست

یکی از فعالان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه تقویت واحدهای بخش کشاورزی بدون حمایت مسؤولان استانی امکان‌پذیر نیست، گفت: استفاده از کارشناسان باید مورد تاکید قرار گیرد تا اشتغال و بهره‌وری نیز افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس متقی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، از اعتماد مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به بخش خصوصی تقدیر کرد و افزود: دغدغه اصلی در دولت موضوع اشتغال بوده و بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر در این عرصه دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی تعامل میان مسؤولان و کشاورزان را عامل رسیدن به پیشرفت دانست و عنوان کرد: برترین طراحان بخش آب و خاک کشور در استان قم حضور دارند که این افراد به شیوه مطلوبی در سطح ملی و استانی درخشیده‌اند.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور بوم پایش قم با اشاره به اینکه تقویت واحدهای بخش کشاورزی بدون حمایت مسؤولان استانی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: افزایش اشتغال به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی استان مطرح است به همین علت استفاده از کارشناسان باید در بخش‌های مختلف کشاورزی مورد تاکید قرار گیرد تا اشتغال و بهره‌وری نیز افزایش یابد.

وی افزایش حمایت مسؤولان را عامل افزایش اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی دانست و مطرح کرد: در حوزه آب و خاک صرفه‌جویی منابع آبی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و استان در این حوزه به نتایج مطلوبی رسیده که این دستاورد باید اطلاع‌رسانی شود.

متقی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف باید از بخش خصوصی حمایت کنند، اظهار کرد: بخش‌ خصوصی بدون اینکه هزینه‌ای را بر استان تحمیل کنند می‌توانند سبب پیشرفت باشند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com